Křetínský jedná ve Francii o koupi dalšího známého magazínu, má zájem o Marianne
Plánovaná transakce nesouvisí se středečním oznámením společnosti, kdy oznámila, že jedná se skupinou Lagardére Group o koupi francouzských časopisů, včetně Elle a s ní spojených produktů. V případě časopisu Marianne CMI vyjednává s majoritním vlastníkem, kterým je generální ředitel časopisu Yves de Chaisemartin. Ten by měl po dohodě ve své funkci zůstat.
Náklad týdeníku Marianne činil v loňském roce podle dostupných informací v průměru přes 143 tisíc výtisků, průměrný měsíční počet návštěv webu a digitálních verzí činil šest milionů návštěvníků. Web časopisu má být taktéž součástí plánované transakce. Francouzský týdeník nemá nic společného s měsíčníkem stejného jména, který vychází v Česku. Ten vydává firma Burda Praha, jež je součástí německého holdingu Hubert Burda Media.
Vedle Elle se obchod s Lagardére Group má týkat francouzských časopisů Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. Podle internetového vydání francouzského deníku Le Figaro se očekávalo, že novým majitelem bude spíše Francouz, nebo někdo ze sousedních zemí, například z Itálie. "Vůbec ho neznáme," říká o budoucím majiteli jeden ze zaměstnanců Lagardére Group, kterého ve svém internetovém vydání cituje deník Le Monde.
Už v úterý CMI oznámila, že od skupiny Lagardére kupuje za 73 milionů eur (zhruba 1,8 miliardy korun) rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. K těm patří třeba Frekvence 1 a Evropa 2.
CMI prostřednictvím svých dceřiných společnosti Czech News Center a CN Invest dosud působila zejména v oblasti tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi E15, Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku.