Czech Media Invest jedná o koupi francouzského časopisu Elle

Magazín Elle, ilustrační foto

Magazín Elle, ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Magazín Elle, ilustrační foto
Daniel Křetinský
3
Fotogalerie

Den po oznámení koupě rádií ze skupiny Lagardere oznámila společnost Czech Media Invest možnost další velké akvizice. S Lagardere totiž česká firma exkluzivně vyjednává o prodeji jejích časopisů ve Francii, včetně ikonického módního časopisu Elle a s ním spojených produktů. Informaci firma oznámila Czech Media Invest v tiskové zprávě.

Očekává se, že transakce by se mohla podepsat v nadcházejících týdnech. Součástí prodeje by byla i webová verze časopisu Elle, dále časopisy Version Femina, Art & Décoration, Télé 7 Jours, France Dimanche, Ici Paris a Public. 

"Naopak zpravodajská divize (včetně Europe 1, Paris Match a Le Journal du Dimanche), stejně jako brand Elle s jeho mezinárodními licencemi, nejsou součástí této plánované transakce," uvedl člen představenstva CMI Daniel Častvaj.

Parametry transakce budou konzultovány s organizacemi zastupujícími zaměstnance společnosti Lagardère Active, uzavření obchodu může podléhat schválení ze strany orgánů pro hospodářskou soutěž, uvedla firma.

Podle Častvaje by tato akvizice přispěla k posílení růstové strategie firmy. CMI považuje Francii za jeden z klíčových trhů, dodal.

V úterý společnost oznámila, že od skupiny Lagardére kupuje za 73 milionů eur (zhruba 1,8 miliardy korun) rozhlasové stanice v Česku, Polsku, na Slovensku a v Rumunsku. K těm patří třeba Frekvence 1 a Evropa 2.

CMI prostřednictvím svých dceřiných společnosti Czech News Center a CN Invest dosud působila zejména v oblasti tisku. Vydává čtyři deníky, mezi nimi Blesk, Sport a Aha!, desítky časopisů, například týdeník Reflex nebo Svět motorů, a také webové tituly. Společnost také vlastní dvě tiskárny a je lídrem ve vydávání knih a distribuce tisku. CMI spoluvlastní a řídí miliardář Daniel Křetínský.