PPF se stala druhým největším akcionářem německého mediálního obra ProSiebenSat.1

PPF

PPF Zdroj: E15 Dominik Kučera

Skupina PPF koupila podíl 9,1 procenta v německé mediální společnosti ProSiebenSat.1 Media. Česká skupina se tak stává druhým nejsilnějším akcionářem po firmě MFE italského mediálního magnáta Silvia Berlusconiho.

„PPF věří, že proces digitální transformace ProSieben zvýší hodnotu společnosti pro všechny její akcionáře. PPF je v tomto procesu připravena k součinnosti s managementem a dozorčí radou ProSieben,“ uvedla v tiskové zprávě česká skupina. 

Výši transakce ani jedna ze stran nezveřejnila. Aktuální hodnota podílu PPF dosahuje přibližně 203 milionů eur (4,8 miliardy korun).

ProSiebenSat.1 je největší soukromou televizní skupinou na německém trhu. Vedle Německa vysílá i v Rakousku a ve Švýcarsku.

Berlusconiho MFE loni v prosinci informovala rakouského regulátora trhu, že získala v ProSiebenSat.1 kontrolní podíl. Úřad reagoval oznámením, že prověří možné dopady transakce na pluralitu mediálního trhu. Berlusconi pak na začátku února vyloučil, že by se MFE chystala podat nabídku na převzetí celé společnosti nebo na spojení s ní. MFE nyní v ProSiebenSat.1 drží podíl necelých 30 procent.

S akciemi ProSiebenSat.1 se obchoduje na burze ve Frankfurtu. V reakci na oznámení začaly v rámci poburzovního obchodování akcie firmy posilovat, aktuálně o 2,5 procenta.

PPF je na mediálním trhu aktivním hráčem. Central European Media Enterprises, kterou PPF vlastní, provozuje řadu televizních stanic ve střední a jihovýchodní Evropě. V Česku je to TV Nova, na Slovensku například TV Markíza.