Přiznání porážky? Microsoft a BlackBerry začaly razantně zlevňovat

BlackBerry

BlackBerry Zdroj: CC BY-ND 2.0: langleyo

Společnosti Microsoft a BlackBerry sáhly v boji s lídry trhu zřejmě k poslední možnosti, jak posílit své pozice - začaly razantně zlevňovat své nejprodávanější produkty.

Ještě nedávno stál v Anglii tablet Microsoft Surface 32GB necelých 400 liber. Nyní se prodává za 279 liber. Ke snižování cen přistoupila také firma BlackBerry. Ve Spojených státech osekala cenu telefonu Z10 na čtvrtinu - z původních 199 na 49 dolarů.

Lepší ceny mají zvrátit slábnoucí prodeje. Obě značky navíc chtějí více konkurovat lídrům trhu - Applu, Googlu a Samsungu. Výsledky ale zatím nejsou příliš přesvědčivé. „Pro obě společnosti je to velké sousto. Snažit se oslabit Apple a Samsung je těžký úkol,“ řekl BBC analytik společnosti Ovum Tony Cripps.

Obtížnější situaci má především značka BlackBerry. Za druhé čtvrtletí letošního roku prodala méně telefonů než za stejné období loni a vykázala celkovou ztrátu 84 milionů dolarů. „BlackBerry sází na jedinou kartu - dotykový telefon Z10 se systémem BB10,“ podotkl Cripps.

Microsoft bojuje s konkurencí prostřednictvím svého tabletu Surface. Údajně má být konkurencí pro iPad a další tablety s Androidem. Nedávná čísla prodejnosti analytické společnosti IDC však ukazují, že z více než 49 milionů tabletů prodaných za první čtvrtletí 2013 bylo pouze 900 tisíc kusů modelu Surface. iPadů se prodalo 19,5 milionu.