Provozovatel České pozice loni prodělal téměř 12 milionů

István Léko

István Léko

Společnost Léko Media Group, která provozuje internetový server Česká pozice.cz, ukončila loňský rok ve ztrátě 11,7 milionu korun, přičemž tržby dosáhly téměř 20 milionů, uvedl zpravodajský web Mediaguru.cz, který čísla zjistil z účetní uzávěrky. V roce 2010, kdy Česká pozice začínala, vykázala firma ztrátu ve výši 2,5 milionu.

István LékóIstván Lékó | ctk

Léko Media Group založil v srpnu 2010 nynější šéfredaktor České pozice István Léko po odchodu z čela týdeníku Euro. Online titul zahájil provoz v prosinci 2010, na trh vstoupil s cílem přinášet původní zpravodajství a informace v kontextu.

O financování serveru se dlouho spekulovalo. Podporu potvrdil majitel Agrofertu Andrej Babiš, prý však není jediným donátorem.

Časopis Respekt již dříve citoval vyjádření České pozice, podle něhož se Babiš skutečně opakovaně přihlásil k podpořenému rozjezdu serveru, zároveň ale podnikatel připomenul, že stejně tak učinili i další byznysmeni.

„Česká pozice je standardní mediální projekt, jehož startovní kapitál vznikl obvyklými obchodními mechanismy. V tomto – a jen v tomto – duchu lze hovořit o vazbách mezi Českou pozicí a řadou českých byznysmenů, mezi něž i Andrej Babiš patří,“ ocitoval Respekt zástupce serveru.

Nedávno se rovněž objevila zpráva, že vedení České pozice uvažuje i o tištěné verzi. Rozhodnout se má v následujících měsících.

Léko založil server s cílem přinášet hlubší pohled na aktuální události, exkluzivní informace a zaměřovat se na rozhodující témata české politiky, byznysu a společnosti. Návštěvnost není měřena výzkumem NetMonitor.cz. Cílovou skupinu mají tvořit zejména manažeři, političtí představitelé a profesionálové ve svých oborech.