Nejrychleji rostoucím médiem je internetová reklama, která má letos stoupnout o 17,1 procenta.
„Internetová reklama rychle roste, neboť nové technologie zadavatelům reklamy usnadňují zasáhnout správné lidi ve správnou dobu správnou zprávou, a to za efektivně vynaložené prostředky,“ uvedl výkonný ředitel ZenithOptimedia Steve King.
Expanze bude dál pokračovat díky rozšiřování sofistikovanějších mobilních zařízení, internetová reklama si tak v několika příštích letech udrží v rámci globálních výdajů na reklamu stabilní růst, dodal.
Agentura očekává, že internetová reklama letos ovládne 23,6 procenta globálního rozpočtu na reklamu, a poprvé tak přesáhne společný podíl novin a časopisů (22,7 procenta). V roce 2016 bude podíl internetu na globálních výdajích na reklamu představovat 28,3 procenta, díky čemuž se sníží rozdíl proti dominantní televizi z 15,9 procenta na 9,9 procenta.
Mobily frčí
Vůbec nejrychleji rostoucí součástí je mobilní internetová reklama, tedy veškerá reklama odeslaná na chytré telefony a tablety, která zahrnuje display reklamu, ale i vyhledávání nebo reklamu v aplikacích.
„Letos očekáváme, že tento segment vzroste o 67 procent, tedy sedmkrát rychleji než internet na stolních počítačích, a že bude mít podíl 20 procenta na internetové reklamě,“ uvedli autoři studie.
Vzhledem k rozmachu mobilních zařízení by se podíl mobilní reklamy na celkových výdajích na reklamu měl v příštím roce zvýšit na 25 procent a v roce 2016 na 30 procent. Zpráva ZenithOptimedia Advertising Expenditure Forecasts obsahuje odhady výdajů na reklamu podle jednotlivých typů médií pro 80 zemí. Je vydávána od roku 1987.