Schmidt: Souboj Googlu s Applem dává směr technologickému byznysu

Z tvrdého souboje platforem iOS a Android podle Schmidta těží spotřebitelé. „Ceny rychle klesají,“ uvedl Schmidt pro AllThingsDigital. Vadí mu ale patentové války, které podle něj naopak rozvoj sektoru brzdí. Nejvíc na to pak podle něj doplácejí menší výrobci, kteří nemají dost prostředků na nákladné právní služby. „Je to opravdu špatné pro inovace. A brání to výběru,“ uvedl předseda správní rady Googlu.
Apple se poslední dobou snaží kvůli sílící rivalitě přetrhat vazby na Google. Nové iPhony a iPady nebudou například obsahovat v základní nabídce aplikaci na sdílení videí Youtube. Apple se také rozhodl ve svém mobilním systému nabízet vlastní mapovou aplikaci a odstřihnout se od řešení od Googlu. Výsledek se nezdařil a mapy jsou zřejmě nejvíc kritizovanou aplikací na novém iPhonu 5.
„Apple, myslím, zjistil, jak jsou mapy náročné. Investovali jsme stovky miliony dolarů do satelitní práce, leteckých snímků, mapování z aut, aby byly mapy přesné. Myslím, že Apple měl zůstat u našeho produktu,“ rýpnul si Schmidt.
Schmidt také uvedl, že technologický průmysl podle něj potáhne „gang čtyř“, do kterého podle něj patří Google, Apple, Amazon a Facebook. „Facebook se snaží být světovým komunikačním centrem, Amazon pak největším obchodem na světě,“ vysvětlil úlohu zbylých dvou.
Neměl by do skupiny patřit i Microsoft? Na tuto otázku Schmidt odpověděl, že nikoli. „Je to dobře řízená společnost, ale nedělá produkty měnící odvětví,“ uzavřel Schmidt.