Smartphony válcují fotoaparáty, Canonu se propadl zisk o třetinu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: reuters

Obliba kompaktních digitálních fotoaparátů dále klesá. Jejich funkci přebírají chytré mobilní telefony. Jejich výhodou je, že snímky dokáží okamžitě umístit na internet.

Provozní zisk japonského výrobce elektroniky Canon, který patří i mezi největší výrobce fotoaparátů se v prvním čtvrtletí snížil o 34 procent na 54,8 miliardy jenů (asi 11 miliard korun). Pokles způsobila slabší poptávka po kompaktních fotoaparátech, protože spotřebitelé dávají čím dál víc přednost smartphonům před fotoaparáty. Společnost však současně díky oslabení jenu zlepšila výhled na celý letošní rok.

Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali naopak zvýšení zisku na 85,3 miliardy jenů. Prodej v zahraničí se na celkových tržbách skupiny podílí čtyřmi pětinami.

Pro letošní rok Canon zvýšil odhad provozního zisku na 450 miliard jenů z dosavadního odhadu 410 miliard jenů. I nová prognóza ale zaostává za odhady analytiků, kteří čekají zisk až 473 miliard jenů. Firma totiž zhoršila výhled prodeje kompaktních fotoaparátů na zhruba 14,5 milionu kusů z dosavadních 17 milionů.

Canon je často považován za barometr zisku japonského technologického sektoru. Firma se dlouhá léta řadí k nejziskovějším japonským firmám, převážně díky agresivnímu snižování nákladů a vysokému stupni automatizace výroby.

Canon EOS 6D vs. 5D mark II: souboj na plném poli

Novinky od Canonu: Překvapení i sázka na jistotu

Canon a Olympus uvádějí nové kompakty