Soukupova Médea už nebude dělat kampaně pro politické strany | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Soukupova Médea už nebude dělat kampaně pro politické strany

Soukupova Médea už nebude dělat kampaně pro politické strany
ČSSD vede. Obě nejsilnější strany – ČSSD a ODS – investují do kampaně proti menším uskupením obrovské částky, jednoznačně ale vedou sociální demokraté
• 
ZDROJ: E15 Eduard Erben

nes

Médea, jedna z největších mediálních agentur u nás, napříště nebude nakupovat mediální prostor pro kampaně žádné politické strany. Majitel agentury Jaromír Soukup přichází s tímto rozhodnutím poté, co premiér Petr Nečas prohlásil, že chce, aby státní firmy a úřady během roku 2012 přestaly spolupracovat s mediálními agenturami a reklamní prostor v tisku a na internetu si nakupovaly samy. Soukup své rozhodnutí vyjádřil v článku v časopisu Týden, který rovněž vlastní.

Využívání mediálních agentur v době úspor je podle premiéra „zbytečný luxus“ a státní firmy a úřady mají mít schopné zaměstnance, kteří dokážou vyjednávat se zástupci médií přímo, bez prostředníků.

Článek v Týdnu s názvem „Nečas pod tlakem kmotrů“ naopak obhajuje mediální agentury coby prostředníky mezi zadavateli reklamy a médii a snáší argumenty, že právě ony dokáží díky znalosti prostředí sjednat výrazné slevy, a tím tak ušetřit peníze.

Odpůrci mediálních agentur zase poukazují na to, že agentury, právě díky znalosti prostředí, dovedou se slevami strategicky manipulovat. Některé ze svých klientů tak mohou výrazně zvýhodnit na úkor jiných. V praxi to znamená, že zatímco státní úřad či firma se státním podílem zaplatí za reklamní prostor plnou cenu, zaplatí tím zároveň velkorysou slevu jinému klientovi. A takovým klientem může být i politická strana v předvolebním období.

„Po vyhodnocení zkušeností s předvolebními kampaněmi jsem se rozhodl v nabízení služeb nákupu médií v předvolební kampani nepokračovat. Nákup médií pro další kampaně pro jakoukoli politickou stranu nebude Médea provádět,“ uvedl Jaromír Soukup v Týdnu. „Zkušenosti jsou negativní, mediální reakce nepříznivé a Médeu poškozují. Výnos je navíc neadekvátní.“

V článku se ještě uvádí, že podle auditu byla marže Médey na loňské kampani ČSSD 4,3 procenta a na kampani Věcí veřejných 15,6 procenta.

Autor: nes
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!