TV Barrandov zvedne ceny reklamy

Po televizi Prima se chystá zvednout ceny reklamy pro rok 2012 i TV Barrandov miliardáře Tomáše Chrenka. „Počítáme se zdražením také, konkrétní číslo nebudu specifikovat,“ uvedl obchodní ředitel TV Barrandov Marek Klain. Podle informací deníku E15 by se nárůst mohl pohybovat okolo deseti procent. Televize prozradí podrobnosti během několika týdnů.

Současná základní cena inzerce TV Barrandov činí 24 200 korun za referenční CPP (cena za zásah jednoho procenta dané skupiny diváků). Kvůli nejrůznějším slevám je faktická cena o něco nižší. V roce 2010 tato základní cena podle Admosphere dosahovala 16 600 korun. Chrenkova televize tehdy z prodeje reklamního času utržila 131 milionů korun.

Ředitel Primy Marek Singer v polovině září uvedl, že v příštím roce zvedne ceny o deset až 20 procent. Na rozhodnutí největšího hráče, televize Nova, se zatím čeká. Podle ředitele Novy Jana Andruška by nový obchodní model pro rok 2012 měl být hotov v průběhu října. Pro srovnání: pro letošní rok Nova držela základní cenu za referenční GRP (cena za zásah jednoho procenta celé populace) ve výši 20 250 korun.

Jak TV Barrandov, tak i Prima chtějí využít příznivé situace na televizním trhu – zvyšujícího se zájmu inzerentů, nárůstu tržního podílu na sledovanosti a opatrného optimismu, co se týče vývoje trhu s televizní reklamou. V předminulém týdnu dosáhly všechny tři programy Primy souhrnného podílu na sledovanosti 25,3 procenta, za celý loňský rok to bylo 19,2 procenta (bez Prima Love).

Podíl TV Barrandov činil loni 4,2 procenta. „Naší letošní ambicí je dosáhnout podílu šest až osm procent,“ uvedl ředitel vlastní tvorby a marketingu TV Barrandov Janis Sidovský. K dosažení těchto cílů televize podle Sidovského zvýšila na podzim investice do vlastní tvorby v meziročním srovnání o sto procent. Podle informací deníku E15 by se mohlo jednat o sumu 50 až 60 milionů korun. Výsledkem je například sitcom Ivana Mládka Noha 22, zábavní show To byl náš hit nebo chystaný pořad Splněné sny. „Díky úspěchu pořadů Prominenti, Videostopu nebo Tajemství vidíme, že vlastní tvorba nám funguje,“ doplnil Sidovský.

Čtete rádi E15.cz? Dejte nám hlas ve finále ankety českého internetu v kategorii zpravodajství.