Twitter a GfK ohlásili exkluzivní spolupráci k „druhé obrazovce“

Twitter (ilustrační foto)

Twitter (ilustrační foto) Zdroj: CC BY-SA 2.0: trekkdyandy via Flickr

Představitelé Twitteru a GfK ohlásili exkluzivní spolupráci v souvislosti se zavedením ratingového systému GfK Twitter TV Ratings v Německu, Rakousku a Nizozemí. Tato nová služba nabídne poznatky o tom, jak často a v jakém množství se objevují textové příspěvky od uživatelů Twitteru týkající se televizních programů a kampaní.

Údaje mají zásadní důležitost pro mediální skupiny a agentury, jež se snaží zjišťovat, jak roste oblíbenost živých komentářů v sociálních médiích.

Stále více lidí při sledování televize sdílí na Twitteru své názory na její programy i komentáře k nim. Tak zvaná „druhá obrazovka“ (second screen) činí ze sledování televize interaktivní a sociální zážitek. Zvyšuje rovněž sledovanost televizních kanálů, jelikož se takové příspěvky mezi odběrateli těchto uživatelů Twitteru velmi šíří.

S pomocí GfK Twitter TV Ratings bude GfK schopna poskytovat údaje o četnosti a sledovanosti příspěvků týkajících se konkrétních TV programů.

Oboustranný efekt

Tato nová služba se rozjede během letošního roku v Německu, Rakousku a Nizozemí a umožní televizním stanicím oslovit další diváky, kteří je sledují prostřednictvím sociálních médií.

Kromě toho získají mediální agentury a zadavatelé reklamy dokonalejší analytické údaje pro plánování a hodnocení cross mediálních kampaní.

„Stojíme teprve na počátku digitální transformace médií a Twitter se osvědčil jako sociální soundtrack životních událostí a televize. Domníváme se, že interakce mezi různými médii je obzvláště zajímavá a společně s naším partnerem nabízíme poznatky o účincích různých cross mediálních kampaní,“ řekl generální ředitel GfK Matthias Hartmann.

„V Německu, Rakousku a Nizozemí se Twitter stává živým společníkem pro miliony diváků sledujících televizi. Při sledování televize lidé velmi rádi využívají Twitter, protože se tak mohou zúčastnit živé debaty o jejích pořadech. Projekt tak umožní televizním stanicím zjišťovat, jaká je jejich sledovanost,“ dodal Chief Operation Officer společnosti Twitter Ali Rowghani.