Údaje mají zásadní důležitost pro mediální skupiny a agentury, jež se snaží zjišťovat, jak roste oblíbenost živých komentářů v sociálních médiích.
Stále více lidí při sledování televize sdílí na Twitteru své názory na její programy i komentáře k nim. Tak zvaná „druhá obrazovka“ (second screen) činí ze sledování televize interaktivní a sociální zážitek. Zvyšuje rovněž sledovanost televizních kanálů, jelikož se takové příspěvky mezi odběrateli těchto uživatelů Twitteru velmi šíří.
S pomocí GfK Twitter TV Ratings bude GfK schopna poskytovat údaje o četnosti a sledovanosti příspěvků týkajících se konkrétních TV programů.
Oboustranný efekt
Tato nová služba se rozjede během letošního roku v Německu, Rakousku a Nizozemí a umožní televizním stanicím oslovit další diváky, kteří je sledují prostřednictvím sociálních médií.
Kromě toho získají mediální agentury a zadavatelé reklamy dokonalejší analytické údaje pro plánování a hodnocení cross mediálních kampaní.
„Stojíme teprve na počátku digitální transformace médií a Twitter se osvědčil jako sociální soundtrack životních událostí a televize. Domníváme se, že interakce mezi různými médii je obzvláště zajímavá a společně s naším partnerem nabízíme poznatky o účincích různých cross mediálních kampaní,“ řekl generální ředitel GfK Matthias Hartmann.
„V Německu, Rakousku a Nizozemí se Twitter stává živým společníkem pro miliony diváků sledujících televizi. Při sledování televize lidé velmi rádi využívají Twitter, protože se tak mohou zúčastnit živé debaty o jejích pořadech. Projekt tak umožní televizním stanicím zjišťovat, jaká je jejich sledovanost,“ dodal Chief Operation Officer společnosti Twitter Ali Rowghani.