UPC se dostala do zisku 164 milionů korun

Logo UPC

Logo UPC Zdroj: UPC

ČTK
Největší tuzemská kabelová firma UPC se loni vyhoupla do zisku 164 milionů korun z předloňské ztráty 84 milionů korun. Celkové tržby stouply o šest procent na čtyři miliardy korun.

Největší tuzemská kabelová firma UPC se loni vyhoupla do zisku 164 milionů korun z předloňské ztráty 84 milionů Kč. Celkové tržby stouply o šest procent na čtyři miliardy korun.

Největší část příjmů pochází z internetu a hlasových služeb. Tržby v této oblasti dosáhly 2,24 miliardy korun a tvořily tak 56 procent příjmů společnosti. To je o dva procentní body více, než před rokem. Kabelová televize se na tržbách podílela částkou 1,51 miliardy korun a naopak ze svého podílu dva body ztratila.

Skoro 600 tisíc zákazníků

Podle generálního ředitele Franze-Willema de Kloeta je stěžejní návrat do ziskových čísel. „Díky vylepšené televizní službě s videotékou My Prime a výměně starších koncových zařízení za nová předpokládáme pro UPC i nadále pozitivní vývoj,“ dodal.

V první polovině letošního roku vzrostl počet domácností s dostupností digitální televize a vysokorychlostního internetu o 47 tisíc na 1,329 milionu. Aktuálně služby UPC využívá 597 tisíc zákazníků. Interaktivní televizi Horizon, kterou firma spustila v květnu, využívá 160 tisíc domácností. UPC je dceřinou společností Liberty Global.