Virtuální a rozšířená realita se začíná prosazovat | E15.cz

Virtuální a rozšířená realita se rozmáhá. S marketingem pomáhá i sklárnám

Ondřej Souček

Světoví analytici, kteří hodnotí dopady současné krize na ekonomiku, se shodují v jednom pozitivním efektu. Rychle se šířící smrtelný vir urychlí proces digitalizace, a profitovat z toho budou i technologie, které jsou zatím ještě v rané fázi svého vývoje – mimo jiné i virtuální a rozšířená realita.

Spoluzakladatel Asociace virtuální a rozšířené reality Martin Kotek připouští, že k masovému rozšíření má technologie zatím daleko, ale jeden trend už lze s ohledem na šíření koronaviru podle něj vypozorovat – společnosti se začínají ještě více zajímat o možnost prezentace svých produktů ve virtuální a rozšířené realitě. 

To potvrzuje i Robin Pultera ze studia Brainz Immersive, které se na marketing spojený s těmito dimenzemi přímo zaměřuje. „Větší zájem vnímáme především u firem, které byly zvyklé své produkty někde vystavovat, ať už ve svých showroomech, nebo třeba na výstavách,“ říká Pultera. 

Jednou takovou firmou je například výrobce luxusních osvětlení Preciosa Lighting. „Na prezentaci našich svítidel ve virtuální realitě už pracujeme několik měsíců a jsme téměř u cíle. Díky tomuto projektu víme, že pokud by se letos žádná výstava kvůli koronaviru neuskutečnila, nebudou naši zákazníci nijak ochuzeni,“ říká Marek Šoth za digitální tým Preciosa Lighting s tím, že z virtuální reality chce Preciosa v budoucnu učinit jeden z hlavních nástrojů marketingu. Pozadu nechce zůstat ani konkurenční sklárna Moser, která E15.cz potvrdila, že s virutální realitou také počítá.

Na využití plného potenciálu však podle Kotka virtuální realita zatím čeká. Nyní se podle něj technologie používá především v oblastech zaškolení zaměstnanců či prototypování, ke kterým se nyní čím dál více přidává i marketing a prezentace výrobků. „V horizontu jednoho roku až dvou let ale bude virtuální realita natolik pokročilá, že se bude hodit i pro mítinky a porady na dálku. V dohledné době v ní totiž bude možné přenášet i mimiku, jejíž absence byla pro toto použití největším nedostatkem technologie,“ uzavírá Kotek. 

 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!