Zákazník žaluje T-Mobile, peníze zpět a smír nebere

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Anna Vackova, E15

Karel Januška se pře s T-Mobilem, soudy, vymahači i ČTÚ. Neuvěřitelný příběh nebere konce, přesto že operátor nabídl smír a peníze. Proč?

Pokud sledujete Facebook MobilManie, možná jste zaznamenali neuvěřitelný příběh Karla Janušky. Ten na internetu zdokumentoval svůj boj s T-Mobilem, ČTÚ, vymahačskou firmou a soudy. Celé to začalo v únoru loňského roku a táhne se dodnes. Na začátku byl telefonát z prodejní linky T-Mobile, jakých se uskuteční stovky denně.

Operátor se pana Janušku snažil přemluvit na prodloužení smlouvy o další dva roky, pan Januška souhlasil s tím, že veškeré náležitosti zůstanou zachovány. Na mysli měl 100 SMS, které měl ke svému tarifu navíc jako bonus, jenže textovky zákazník po prodloužení smlouvy nedostal.

Spor trvá dodnes a dávno přerostl vztah operátora a zákazníka. T-Mobile nejprve odmítal jakoukoli chybu a reklamaci zamítl. Pan Januška si ale stojí za svým tvrzením, že SMSky měl dle domluvy s prodejcem dostat. Žádnou písemnou smlouvu nepodepsal a hovor si nenahrával. Záznam rozhovoru prý už nemá ani T-Mobile, údajně ho smazal.

ČTÚ jde na ruku T-Mobilu, tvrdí pan Januška

A tak si pan Januška stěžoval na jednání operátora na ČTÚ s tím, že pokud T-Mobile tvrdí, že nahrávku smazal a žádný důkaz o udělení souhlasu s prodloužením smlouvy neexistuje, mohl by on klidně říct, že žádný souhlas ani neudělil a smlouva je neplatná. Nemluvě o tom, že operátor porušil podmínky, na kterých se s ním pan Januška dohodl. ČTÚ se ale přiklonil na stranu operátora.

Pan Junuška hnal spor k soudu, nakonec se spor dostal rovnou k několika soudům. Než se tak stalo, pan Januška neplatil vyúčtování, takže naskakovaly pokuty a dluh převzala vymahačská firma. Celý spor stěžovatel dokumentuje na adrese www.dokumentytmobil.wz.cz. Několik dílků skládačky však chybí. Dle operátora pan Januška odmítá vrácení peněz a nekomunikuje. Na spor jsme se ptali operátora, za T-Mobile odpovídal Jiří Janeček:

„V září jsme mu poštovní poukázkou poslali částku za uhrazené faktury 6 465 Kč. Zhruba po měsíci se nám částka vrátila zpět jako neproplacená, to znamená, že si ji adresát nevyzvedl. Další pokus s odesláním peněz následoval 5. prosince. Zároveň jsme panu Januškovi zaslali doporučeně vyjádření. To se nám nevrátilo. Takže si jej patrně převzal.“ A dodává: „Pán šíří tvrzení, že žádné peníze od operátora neobdržel a ani o nich neví.“

T-Mobile poslal peníze, vrátily se zpět

V tomto světle operátor uznává svou chybu a snaží se spor uzavřít. Je to sice takříkajíc s křížkem po funuse a nespokojený zákazník si musel stěžovat a soudit se po všech čertech, ale přeci jen jde o nabídku vrácení peněz a ukončení vyčerpávající pře. Nabízí se proto otázka, proč pan Januška peníze nepřevzal a spor neukončil. Pochopitelně jsme se ho na to zeptali.

Odpověď pana Janušky: „Je pravda, že mi po podání žaloby operátor ve formě asi dvaceti poukázek na různé částky nabídl jakési vyrovnání. Vtip je v tom, že ČTÚ zjevně kryje činnost operátora. Kde se operátor dověděl o žalobě nevím. Není přece normální, aby se občan domohl svých práv až po podání žaloby. Je nutné, aby soud rozhodl a buď zjistím, že korupce zasahuje i justici, nebo se domohu práva.“

Zeptali jsme se proto pana Janušky ještě jednou jakého konkrétního cíle chce ve sporu s T-Mobilem dosáhnout. Opověděl nám: „Je to o tom, že naše zákony, konkrétně Občanský soudní řád je v rozporu s Listinou práv.“ A dále, že chce poukazovat na špatné rozhodování soudů, jelikož jeho spor s T-Mobilem je zářným příkladem.

Soudy rozhodují špatně, chci na to poukázat

My si myslíme, že právo je na straně zákazníka, tedy na počátku měl T-Mobile uznat pochybení prodejce a SMSky přidat. Ani rozhodnutí ČTÚ nedává smysl, jelikož v případě, že se vyskytne podobný spor a T-Mobile jako navrhovatel smlouvy nemá pro své tvrzení důkaz, je právo na straně zákazníka. Spor je bohužel smutnou ukázkou toho co všechno musí v ČR člověk udělat, aby se domohl svých práv. Na druhou stranu je obtížné pochopit cíle a jednání pana Janušky, když operátor nabídl smír a vrácení peněz.

Jak byste se zachovali ve stejné situaci vy?