Zisk New York Times padá, čtenáři ale ochotně platí za digitální obsah

The New York Times

The New York Times

Mediální skupina New York Times Company (NYT), vydávající stejnojmenný deník, loni vydělala 56,7 milionu dolarů (1,1 miliardy korun), což je o téměř 76 procent méně než v roce 2010. Tržby klesly jen nepatrně. Počet čtenářů, kteří si platí přístup ke článkům internetové verze listu, ale neustále roste.

Loni činil provozní zisk firmy, která kromě světoznámého listu vydává deníky International Herald Tribune a The Boston Globe, 234 milionů dolarů. Propad v zisku způsobilo odepsání investic do 16 místních deníků sdružených ve skupině Regional Media Group. Za jejich prodej NYT utrží 150 milionů dolarů, které se ale nezapočítávají do provozního zisku.

„V roce 2011 jsme podnikli významné kroky ke změně naší strategie, abychom filmu transformovali,“ vysvětlil ztráty šéf NYT Arthur Sulzberger.

Vývoj posledním čtvrtletí loňského roku ukazuje, že propad se firmě podařilo zastavit. Od října do prosince firma v porovnání s minulým rokem ztratila jen 4,5 procenta a vydělala 106 milionů dolarů. Pokud by se do výsledků nezapočítával server About.com, vydělala by skupina New Media Group zahrnující hlavní tituly vydavatelství 233,5 milionu dolarů. Výnosy chce NYT použít na podporu svých internetových aktivit.

Právě těm se letos dařilo. Firma loni v březnu značně rozšířila zpoplatněné oblasti internetových mutací New York Times a dalších deníků a dnes zveřejněná čísla ukazují, že čtenáři jsou ochotní za tyto služby zaplatit. Během posledního čtvrtletí přibylo deníkům New York Times a International Herald Tribune 20 procent platících čtenářů, na konci roku jejich počet dosáhl 390 tisíc. Dalších 16 tisíc čtenářů k tomu přidává The Boston Globe.