Desetina studentů by ideálně chtěla zůstat u jednoho zaměstnavatele celý život, dvě procenta procenta studentů chtějí zaměstnání nejlépe do roka opustit. Mezi hlavní priority při volbě zaměstnání je v první řadě odvětví, poté náplň práce, dlouhodobá perspektiva zaměstnání, prestiž značky a stabilita firmy. Výše nástupního platu pro studenty není až tak důležitá s porovnáním výsledků z minulého roku – studenti mzdu uvedli až na osmém místě.
Většina studentů hledá práci na specializovaných webech (83 procent), na stránkách konkrétních společností, v kterých chtějí pracovat, hledá 76 procent Dalšími používanými metodami shánění práce jsou studentské portály (25 procent) nebo katalogy z veletrhů pracovních příležitostí (22 procent). Studenti si uvědomují, že situace na trhu práce je náročnější a proto se s předstihem zajímají o své budoucí pracovní uplatnění.
Devět z deseti studentů si přeje i po absolvování vysoké školy rozvíjet své vzdělání. Chtějí využít možností, které jim nabídne jejich zaměstnavatel a často tyto možnosti staví na vyšší místo, než mnohé benefity. Tři čtvrtiny studentů plánují navštěvovat jazykové kurzy a téměř dvě třetiny si hodlají doplnit svůj vysokoškolský titul o profesní kvalifikaci.