Průzkum: Půlka Čechů si kampaně k eurovolbám vůbec nevšimla
Kampaň alespoň některé strany zaregistrovaly jen asi dvě pětiny občanů (42 procent). Naopak 52 procent kampaň podle svých slov nezaznamenalo a zbývajících šest procent si nebylo s odpovědí jisto. Jen devět procent občanů se o kampaň zajímalo ve velké nebo větší míře, zhruba třetina (35 procent) deklarovala alespoň malý zájem. „Nadpoloviční většina (55 procent) se o kampaň vůbec nezajímala,“ konstatovalo CVVM.
Výsledky průzkumu souzní s tím, že k evropským volbám letos přišlo pouze 18,2 procenta voličů, přičemž u předchozích eurovoleb v ČR přitom účast přesahovala 28 procent.
Nejvíce lidem utkvěla v paměti kampaň hnutí ANO, kterou si zapamatovalo 29 procent dotázaných. Kampaň ČSSD zaznamenalo 17 procent dotázaných, TOP 09 pak 15 procent, ODS devět procent, KSČM šesti procentům a kampaň Svobodných čtyřem procentům dotázaných.
Čí kampaň si lidé nejlépe zapamatovali?Čí kampaň si lidé nejlépe zapamatovali? |
Kampaň KDU-ČSL si pamatovaly tři procenta respondentů, stejně jako kampaň Úsvitu přímé demokracie. Vůbec nejhůře si vedly kampaně zelených a Pirátů. Příznivý dojem z kampaně měla jen zhruba desetina voličů, zatímco ve třetině občanů zanechala dojem nepříznivý. Další třetina lidí hodnotila kampaň neutrálně a zbývající čtvrtina dotázaných se nedokázala rozhodnout.
Petr Just: Volební výsledky nesvědčí o přílišném euroskepticismu v Česku