Ťok: Na části dálnic by se nemuselo platit mýtné

Některé dálnice se stavěly v trase silnic první třídy. Řidič se tedy po ní dostane k dálnici, po ní pokračuje několik kilometrů a poté z ní zase sjede, popsal Ťok. „V těchto úsecích si myslíme, že je nefér, abychom po těch řidičích chtěli, aby platili dálniční známku,“ řekl. Na výběr mýtného by to podle něj mělo okrajový vliv a šlo by řádově o desítky milionů korun. Za celý loňský rok se na mýtném vybralo 8,7 miliardy korun.
Podle Ťoka jde o úsek na D1 Kývalka - Brno, Brno - Holubice, úsek D3 Čekanice - Měšice, rychlostní komunikaci R6 v úseku Jesenice - Cheb sever a rychlostní komunikaci R10 Bezděčín - Mladá Boleslav.
Ťok chce také mluvit o zvýšení sazeb mýtného. „Je to věc, která by se měla probírat zejména na vládě, měla by se probírat rovněž s našimi sociálními partnery, to znamená na tripartitě. A já to téma jsem připraven zvednout,“ řekl.
Ministerstvo by podle něj také mohlo rozšířit úseky na dálnicích, kde je zakázáno vzájemné předjíždění kamionů. Uvažuje o tom, že by příslušná dopravní značka zakazovala jízdu kamionů v levém jízdním pruhu. Zakázat kamionům předjíždění všude na dálnicích podle něj není dobrý nápad.