Ťokův první den ve funkci: na úvod zkritizoval České dráhy

„Nemůžeme být spokojeni s tím, že lidé sedí ve vlaku pět, šest i čtrnáct hodin a nevědí, co s nimi bude. Musíme mít pro takové situace krizový plán. Já bych se chtěl těmto lidem zpětně omluvit,“ prohlásil Ťok.
Mluvit o personální zodpovědnosti je podle něho zatím předčasné, ale dnes se chce s vedením Českých drah setkat. Na schůzce navíc bude i premiér Bohuslav Sobotka. „Chci udělat vše pro to, aby se to neopakovalo. Někdo měl alespoň zajistit informovanost těch lidí,“ doplnil Ťok.
Kromě kárání národního dopravce bude muset nový ministr začít plnit řadu úkolů, které při Ťokově uvedení do úřadu nastínil Sobotka. „Na prvním místě je personální stabilizace Ředitelství silnic a dálnic, což je základní předpoklad, abychom pokračovali ve výstavbě,“ uvedl premiér. Pokud jde o personálně zdevastované ředitelství, které dočasně vede Soňa Křítková, zůstává Ťok zatím tajemný. Naznačil ale, že nový ředitel bude znám do Vánoc.
Vzápětí bude nutné vypsat zpožděnou soutěž na nového provozovatele mýtného systému. Premiér i ministr chtějí také urychlit výstavbu dálnic D11, D3 a R35 v Čechách a R52 s R49 na Moravě. Na dalších místech společného seznamu uvedli převod nádraží z Českých drah na stát, zbudování železniční tratě z centra Prahy na letiště, rychlotrať do Německa a zahájení nového operačního programu Doprava.
Ministr by také rád při výstavbě dopravní infrastruktury uvedl v život systém Design & Build, tedy soutěžení projekčních a stavebních prací v jednom balíku.
Co také řekl Ťok |
---|
» k ŘSD: Současná situace je neudržitelná. Jednám s více kandidáty, v brzké době se dozvíte více. » ke konkurenci na dráze: Liberalizace byla rozhodnuta. Nejsem připraven ji brzdit. |
» k D47: Nelze čekat, až doběhnou soudy. Nemůžeme na silnici omezovat rychlost nebo zavírat mosty, je potřeba ji spravit a dát k užívání občanům. A záležitosti, jak se vyrovnáme, to je až druhá věc. |