TOP 09 šetří, na podzimní kampaň dá pět milionů

TOP 09 je po volbách nejsilnější stranou na pravici. Karel Schwarzenberg však uvedl, že strana přechází do opozice.

TOP 09 je po volbách nejsilnější stranou na pravici. Karel Schwarzenberg však uvedl, že strana přechází do opozice. Zdroj: E15 - Anna Vackova

Pro letošní rok jsme si „plakátovací války“ odpustili, rozpočtovou odpovědnost přeci máme v programu, říká volební manažer strany Jaroslav Poláček.

Historicky nejnižší částku ze všech parlamentních uskupení se chystá před podzimním soubojem o obecní zastupitelstva a třetinu křesel v Senátu utratit strana Karla Schwarzenberga. Zatímco před minulými komunálními volbami v roce 2010 investovala do propagace 32 milionů korun, z čehož čtyři miliony dodala pražská organizace TOP 09 a jeden milion získal tehdejší lídr v hlavním městě Zdeněk Tůma od sponzorů, letos počítá pro celou republiku „pouze“ s pěti miliony. Ty vynaloží přímo centrála partaje.

„Na české i evropské poměry je to ne zcela tradiční krok. Obvykle totiž tyto kampaně zůstávají v režii místních organizací. Přesto je zřejmé, že základ investice do kampaně bude záležet na aktivitě volebních štábů jednotlivých kandidátek. V každé kampani se snažíme o to, aby investice byly maximálně účelné. A rozpočtovou odpovědnost přeci máme i v programu a nemůžeme se v kampaních chovat jinak,“ uvedl pro E15.cz volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček.

Úspory byly patrné i před květnovými volbami do Evropského parlamentu, kde se strana probojovala na druhé místo. Stejně jako ANO a ČSSD získala čtyři mandáty, ovšem za výrazně nižších nákladů. TOP 09 přišla kampaň na 10,5 milionu, hnutí Andreje Babiše na 18,5 milionu a sociální demokracie dokonce na 25 milionů.

Bilboardy pouze v Plzeňském kraji

Podle Poláčka se nejvíce ušetřilo na billboardech, které byly pouze v Plzeňském kraji. Šlo o to vysvětlit jeho obyvatelům, že Jiří Pospíšil už není členem ODS. Právě na Plzeňsku Pospíšil vyhrál minulé krajské volby.

„I letos jsme se spoléhali, že nám s vizibilitou ve venkovním prostoru pomohou zejména naši příznivci a podporovatelé. Tím motivem nebyly jenom úspory, ale i snaha více využít přesnějších a cílenějších kanálů. Věděli jsme také, že k volbám půjdou z větší části lidé, kteří se aktivně o tuto problematiku zajímají. Z toho důvodu jsme část peněz, které jsme ušetřili, přesunuli i do tištěné inzerce v novinách.

Prioritou však nadále zůstal online prostor, tedy internet, se zaměřením na sociální sítě a nepostradatelná investice do podporovatelského segmentu kampaně. Prostě jsme si pro letošní rok „plakátovací války,“ odpustili,“ dodal Poláček.