Alza.cz expanduje v Německu přes nový web

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Alza

Expanze největšího tuzemského eshopu Alza do zahraničí se už překlápí do vzniku prvních národních mutací jejích stránek. Firma s tržbami kolem deseti miliard korun nedávno v Německu spustila web Alza.de. Zatím společnost pro cizinu provozovala jen anglicko jazyčné stránky Alzashop.com.

„Abychom vyhověli rostoucímu zájmu zákazníků z německy mluvících zemí, spustili jsme e-shop také v německém jazyce,“ sdělila serveru E15.cz mluvčí Alzy Šárka Jakoubková. Firma u západních sousedů postupně plánuje zavádět pro zákazníky služby běžné na tuzemském a slovenském trhu.

Zboží německým zákazníkům bude Alza posílat ze svých českých skladů. Společnost letos navíc vybuduje také zcela nové distribuční centrum na Slovensku, které se podle Jakoubkové stane díky špičkovým technologiím jedničkou v logistickém zázemí celé skupiny. Ze slovenského skladu bude obchod dodávat rovněž do Rakouska.

V Německu dominuje Amazon

Tuzemské eshopy jsou v zahraničí aktivní, Německu se ale zatím většinou vyhýbají. Pokusy, které v minulosti udělala například česká jednička v prodeji parfémů Parfums.cz nebo prodejce Kasa.cz, skončily neúspěchem. Tyto eshopy se pak raději z Německa stáhly.

Podle hlasů z trhu se však Alza může na německém trhu ubírat zcela jiným směrem. „Alza může německým trhem zamávat a postavit se tam i Amazonu,“ uvedla na konferenci Multichannel majitelka sítě výdejních míst Zásilkovna.cz Simona Kijonková. Právě Amazon je v Německu největším internetovým prodejcem.

Alza expanzi do celé Evropské unie oznámila loni na podzim. „Naše očekávání překonává zejména poptávka zákazníků z německy mluvících zemí a Velké Británie,“ dodala mluvčí eshopu Jakoubková.