Mluvčí slovenské finanční správy Patrícia Macíková uvedla, že podnikatelé musejí používat elektronickou registrační pokladnu, pokud za zakoupené zboží nebo služby klient zároveň platí v hotovosti nebo platební kartou.
Zákon sice obsahuje několik výjimek, žádná z nich se podle slovenského listu Sme, který zprávu přinesl, ovšem nevztahuje na osobní odběr zboží na pobočce internetového obchodu.
Jiné filiálky českých e-shopů, jako Mall.sk nebo Hej.sk, elektronické registrační pokladny používají, pokud si zákazník přijde zakoupené zboží vyzvednout na prodejní místo.
PR manažerka Alzy Šárka Jakoubková uvedla, že Alza.sk poskytuje logistické a inkasní služby pro mateřskou společnost. Vybranou daň z přidané hodnoty z prodeje zboží na slovenském území prý však firma platí na Slovensku.
Alza na Slovensku vydává zákazníkům potvrzení o nákupu zboží, které slouží také pro případ reklamace a které je zároveň účetním dokladem. Takový doklad ale nesplňuje náležitosti účtenek z registračních pokladen a nelze ho použít ani v účtenkové loterii, kterou slovenská vláda zahájila loni s cílem omezit daňové podvody.