Alza si zahraniční expanzi pochvaluje. Uspěla hlavně v Británii a Německu
„Z téměř třiceti zemí Evropy, do kterých Alza před rokem expandovala, si za rok svého působení vedla nejlépe ve Velké Británii a Německu, následně ve Francii a Španělsku,“ uvedla Jakoubková. Předtím obchod působil jen v Česku a na Slovensku.
Pro zahraniční zákazníky společnost zřídila samostatné webové stránky alzashop.com, alza.co.uk, alza.de a alza.at, jejichž denní návštěvnost přesahuje 25 tisíc unikátních uživatelů. V Británii, Německu a Rakousku mají také zákazníci nově možnost vrátit či reklamovat zboží odesláním na místní adresu v rámci daného státu.
Nábor nových zaměstnanců
„Že máme s expanzí do Evropy ještě velké plány, potvrzují také naše investice do logistiky. Pro ještě pružnější doručování do okolních států vyrostlo ve slovenském Senci supermoderní distribuční centrum,“ dodala Jakoubková. V souvislosti s expanzí do EU firma hledá skladníky, obchodníky, profesionály v oblasti IT nebo jazykově vybavené zaměstnance pro call centrum.
Alza.cz měla loni rekordní obrat 11,5 miliardy korun bez DPH, meziroční tempo růstu obratu zrychlilo na 26 procent. V roce 2013 firma vykázala zisk 432 milionů korun. Společnost má přes 800 pracovníků a 78 výdejních míst v České republice. V zahraničí působí také další tuzemské internetové obchody. Např. mateřská společnost e-shopu Mall.cz, Netretail Holding, má zahraniční pobočky na Slovensku (Mall.sk), v Polsku (Mall.pl), Maďarsku (Mall.hu) a ve Slovinsku (Mimovrste.com).
Internetový obchod Vašečočky.cz se chystá letos vstoupit na bulharský trh, celkem jde o čtrnáctou zemi ve které bude obchod s půlmiliardovým obratem působit. E-shop Parfums.cz působí celkem na deseti trzích. Na růstu obratu v letošním prvním pololetí měl výrazný vliv vstup na americký trh, na kterém působí od listopadu loňského roku pod doménou Beautyspin.com.