Alza si zahraniční expanzi pochvaluje. Uspěla hlavně v Británii a Německu

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Alza

Největší tuzemský e-shop Alza.cz má po loňské expanzi do 26 zemí Evropské unie nejvíc objednávek v Británii a Německu. Prodeje na zahraničních trzích rostou měsíčně o desítky procent. K nejprodávanějším produktům v cizině patří chytré televize, digitální fotoaparáty, domácí spotřebiče a hračky. Výsledky expanze překonaly očekávání společnosti. Podíl zahraničních trhů na celkovém obratu ale neuvedla.

„Z téměř třiceti zemí Evropy, do kterých Alza před rokem expandovala, si za rok svého působení vedla nejlépe ve Velké Británii a Německu, následně ve Francii a Španělsku,“ uvedla Jakoubková. Předtím obchod působil jen v Česku a na Slovensku.

Pro zahraniční zákazníky společnost zřídila samostatné webové stránky alzashop.com, alza.co.uk, alza.de a alza.at, jejichž denní návštěvnost přesahuje 25 tisíc unikátních uživatelů. V Británii, Německu a Rakousku mají také zákazníci nově možnost vrátit či reklamovat zboží odesláním na místní adresu v rámci daného státu.

Nábor nových zaměstnanců

„Že máme s expanzí do Evropy ještě velké plány, potvrzují také naše investice do logistiky. Pro ještě pružnější doručování do okolních států vyrostlo ve slovenském Senci supermoderní distribuční centrum,“ dodala Jakoubková. V souvislosti s expanzí do EU firma hledá skladníky, obchodníky, profesionály v oblasti IT nebo jazykově vybavené zaměstnance pro call centrum.

Alza.cz měla loni rekordní obrat 11,5 miliardy korun bez DPH, meziroční tempo růstu obratu zrychlilo na 26 procent. V roce 2013 firma vykázala zisk 432 milionů korun. Společnost má přes 800 pracovníků a 78 výdejních míst v České republice. V zahraničí působí také další tuzemské internetové obchody. Např. mateřská společnost e-shopu Mall.cz, Netretail Holding, má zahraniční pobočky na Slovensku (Mall.sk), v Polsku (Mall.pl), Maďarsku (Mall.hu) a ve Slovinsku (Mimovrste.com).

Internetový obchod Vašečočky.cz se chystá letos vstoupit na bulharský trh, celkem jde o čtrnáctou zemi ve které bude obchod s půlmiliardovým obratem působit. E-shop Parfums.cz působí celkem na deseti trzích. Na růstu obratu v letošním prvním pololetí měl výrazný vliv vstup na americký trh, na kterém působí od listopadu loňského roku pod doménou Beautyspin.com.