Tovární mechanik Audi se může v případě potřeby vzdáleně připojit k sloupovitému robotu na kolečkách, který disponuje patřičnými komunikačními prostředky – displejem, kamerou, reproduktory i mikrofonem. „Volný“ pohyb mu pak zajistí to, že celá platforma je na vlastních kolečkách s autonomním ovládáním, na baterii vydrží pojíždět celý den.
Robot má k dispozici také rameno s kamerou, s nímž může blíže „nahlížet“ třeba do motoru nebo obecně na stav vozidla. Spojení sil by mělo přinést také zvýšení kvalifikace jednotlivých mechaniků menších dealerství.
Automobilka projektu říká ART (Audi Robotic Telepresence) a měl by dle jejího vyjádření zabránit tomu, aby klienti chodili ze servisu domů „naštvaní kvůli zdlouhavé návštěvě“. V pilotním testu bude nasazena stovka takových robotů po USA, pokud se osvědčí, firma předpokládá jejich expanzi i do dalších dealerství. Na vývoji robomechanika se podílela společnost VGo systems.
Audi robomechanik VGO | robomechanik v akci