Audi TT RS Plus: více síly, více dojmu, stejná rychlost
Dvoumístný model Audi TT RS se prodává již třetím rokem a nyní pro tuto řadu přichází perlička v podobě verze TT RS Plus, jež bude k dispozici v karosářských verzích kupé i roadster. V obou případech se o pohon postará známý zážehový pětiválec 2,5 TFSI s přeplňováním a přímým vstřikováním. Jeho výkon byl zvýšen o 15 kW a točivý moment o 15 Nm.
Motor tedy dosahuje výkonu 360 koní (265 kW) a točivého momentu 465 Nm. Kombinován může být na přání s manuální šestistupňovou, nebo sedmistupňovou automatickou, dvouspojkovou převodovkou S Tronic. „Automat“ zahrnuje funkci Launch Control známou především z vozů Porsche, která pomůže i nezkušenému řidiči oslnit impozantním startem z místa.
Točivý moment se v obou případech přenáší na kola obou náprav skrze soustavu Quattro, jež využívá vícelamelové spojky. Audi TT RS Plus v provedení kupé zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,3 s s manuálem a za 4,1 s v kombinaci se skříní S Tronic, u roadsteru jsou tyto hodnoty o 0,1 s horší. V obou případech to v porovnání se standardním Audi TT RS znamená zlepšení zhruba o 0,3 s.
Nejvyšší rychlost je u obou karosářských verzí elektronicky omezena na 280 km/h, což je stejná hodnota, na kterou vám na přání u Audi posunou omezovač rychlosti i u standardního TT RS (standardně 250 km/h). Průměrná spotřeba modelu TT RS Plus činí 8,5 l/100 km u kupé a 8,6 l/100 km u roadsteru. Měrný výkon je charakterizován hodnotou 4,0 kg, resp. 4,2 kg na koňskou sílu.
Také model Audi TT RS Plus využívá předností poměrně lehkého a tuhého skeletu karoserie ASF (Audi Space Frame), takže nejlehčí verze s manuální převodovkou a karoserií kupé vykazuje pohotovostní hmotnost slušných 1 450 kg. Brzdová soustava dostala odvrtávané kotouče na přední nápravě, devatenáctipalcové pětipaprskové lité ráfky jsou lakovány kombinací matově černé a kontrastní červené a obouvají pneumatiky o rozměru 255/35.
Zvenčí si na verzi TT RS Plus všimneme také zpětných zrcátek vyrobených z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny (CFRP), jednodílná maska chladiče má „chromovaný“ nejen rám, ale také samotnou mřížku. Pár oválných koncovek výfuků je lakován černě, v motorovém prostoru najdeme obkladové díly z „karbonu“ a hlavice řadicí páky, resp. voliče automatické převodovky nese logo TT RS Plus.
V Německu již byly pro novou řadu stanoveny ceny. Nové Audi TT RS Plus s karoserií kupé a manuální převodovkou tam stojí v přepočtu 1,53 milionů korun a s „automatem“ 1,59 milionů korun, roadster vás pak vyjde na 1,61, resp. 1,66 milionů korun.