Automobilka Porsche začne v příštím roce vyrábět svůj první elektromobil Taycan

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy.

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí na 100 km/h za 3,5 sekundy. Zdroj: Porsche

Základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní, díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.
Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S.
Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Majitel tak během „tankování“ stihne vypít kávu.
Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je model Taycan.
Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků.
7
Fotogalerie

Německá automobilka Porsche hodlá příští rok spustit sériovou výrobu svého prvního elektromobilu. Sportovní vůz, označovaný jako „Taycan“, zrychlí z nuly na sto kilometrů v hodině za 3,5 sekundy.

Konkurence v segmentu automobilů poháněných elektromotory utěšeně roste. Vedle Tesly se postupně prosazují firmy jako General Motors, Nissan a Toyota. Přímého konkurenta luxusní Tesly Model S či Model X byste však hledali poměrně obtížně.

Situaci má změnit připravovaný sportovní vůz Porsche, vyvíjený pod kódovým označením „Taycan“ (původní koncept byl označován jako „Mission E“). Jeho základ budou tvořit dva elektromotory s výkonem až 600 koní (441 kW), díky kterým dokáže auto zrychlit z 0 na 100 km/h během 3,5 sekundy a z 0 na 200 km/h za méně než 12 sekund. Maximální rychlost bude omezena na 250 km/h.

Poměrně impozantně působí deklarovaný dojezd na jedno nabití, který by měl dosahovat až 500 kilometrů. V tomto směru snese připravovaná novinka srovnání s Teslou 100D Model S, která s plně nabitými akumulátory ujede až 540 kilometrů.

Taycan by měl nabídnout podporu rychlého nabíjení 800 volty, díky které „natankuje“ 80 % kapacity baterií během pouhých 15 minut. Budoucí majitelé tak budou moci pokračovat v dlouhé cestě po krátké zastávce na nabíjecí stanici, během které si stihnout dát tak maximálně kávu.

Laickou i odbornou veřejnost láká stuttgartská automobilka následujícím videem, ve kterém odkazuje na svou sedmdesátiletou historii v oboru sportovních vozů. Samotný Taycan se v něm však objevuje pouze v nepříliš vypovídajících siluetách.

Německá automobilka rozhodně nemíní zaspat trendy v segmentu elektrických aut a do roku 2022 hodlá do vývoje investovat více než šest miliard eur. Součástí plánů je právě model Taycan, který se začne vyrábět v roce 2019. V tuto chvíli sice nejsou žádné informace o předpokládané ceně, Porsche však již začalo přijímat předběžné objednávky.

Porsche v současné době testuje vozidlo v extrémních podmínkách mimo jiné i na závodním okruhu Nürburgring, přičemž na testech se podílí přes čtyřicet jeho odborníků. Cílem společnosti je vyrábět a prodávat přibližně 20 000 Taycanů ročně.

Článek vyšel na serveru VTM >>>