Automobilka Toyota se hodlá prosadit s vodíkovými palivovými články | E15.cz

Automobilka Toyota se hodlá prosadit s vodíkovými palivovými články

Karel Kilián - vtm.cz

Vodíkové palivové články mohou být budoucností automobilů značky Toyota. Japonská automobilka zdvojnásobuje své investice do vývoje vozidel poháněných vodíkem a opakovaně potvrzuje svůj záměr používat tuto technologii v sériové výrobě, později pak i v autobusech a nákladních autech.

Pokud vše půjde podle plánů, pak by následující generace Toyoty Mirai s technologií vodíkových palivových článků měla spatřit světlo světa počátkem roku 2020. Jedním z důvodů, proč se tato technologie dosud neprosadila ve větším měřítku, jsou vysoké náklady.

Nové vozy by měly být cenově dostupnější a automobilka proto doufá, že se setkají s lepším přijetím u zákazníků. Ostatně Toyota má poměrně velké zkušenosti s přinášením nových technologií šetrných k životnímu prostředí k většímu publiku. Řídí se přitom přesvědčením, že se vodík stane klíčovým zdrojem čisté energie v příštích 100 letech.

Čínské „létající auto“ Terrafugia Transition budete moci koupit už za rok

Abychom se dostali k prvním krokům Toyoty v segmentu automobilů se sníženým dopadem na životní prostředí, museli bychom se vrátit až do roku 1997. Tehdy byl představen první hybridní automobil Prius. Japonská automobilka s tímto modelem přišla daleko dříve, než ostatní výrobci o něčem takovém vůbec začali uvažovat.

„Budeme přecházet z omezené výroby na sériovou produkci, přičemž jedním ze způsobů je snížení množství drahých materiálů, jako je platina, používaných v komponentách palivových článků, a cílem učinit celý systém kompaktnější a výkonnější,“ řekl Yoshikazu Tanaka, hlavní inženýr vozu Mirai agentuře Reuters.

BAC vyrábí výkonné sporťáky se spalovacími motory. Přesto se stal první klimaticky pozitivní automobilkou

K prosazení automobilů s vodíkovými články chce japonská automobilka zavést i řadu dalších vylepšení. První je na řadě zvýšení dojezdu ze stávajících 500 kilometrů na 740 kilometrů. Dalšího pokroku by mělo být dosaženo do roku 2025, kdy by Toyota Mirai měla ujet až 1000 kilometrů.

Roku 2025 má být pro automobilku významným milníkem - do jeho začátku plánuje Toyota postupné uvádění dalších modelů s palivovými články, včetně řady SUV, pick-upů a nákladních automobilů, uvádí zdroj, seznámený s plány automobilky.

Aspark Owl v akci: Japonská „sova“ zvládne zrychlit z 0 na 100 za méně než 2 vteřiny!

Dosud technologii brzdí kromě ceny nedostatek možností doplňování paliva. I kvůli těmto faktům dosud po světě jezdí méně než šest tisíc Toyot Mirai. Vzhledem k rostoucímu počtu zemí, které se snaží vytlačit tradiční spalovací motory, by se mohl zvýšit zájem o novou generaci vozidel. To je jistě to, nač Toyota sází.

Článek vyšel na serveru VTM >>>

Autor: Karel Kilián - vtm.cz
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!