Chomutovu chybí miliony, má je Most

Dopravnímu podniku v Chomutově schází čtvrt miliardy na nové vozy městské dopravy a další opravy.

Mostečané se můžou radovat. Radnice dostala evropský příspěvek 223 milionů korun na tramvaje a autobusy.
Lidé v sousedním Chomutově si můžou nechat o lepší kultuře cestování jen zdát. Budou se dál kodrcat v trolejbusech s dávno prošlou zárukou. Město také počítalo se skoro čtvrtmiliardovou unijní dotací na MHD, ale nezbylo na něj.
Chomutovští se těšili hlavně na devět nových trolejbusů, jeden za patnáct milionů. Pět současných vozů už delší dobu potřebuje generální opravu. Radní kvůli tomu dokonce uvažují o nahrazení některých méně využívaných linek trolejbusů levnějšími autobusy na zemní plyn. To v případě, když městu nevyjde ani další dotace na nové trolejbusy. Ředitel Dopravního podniku Chomutova a Jirkova Jiří Melničuk ubezpečuje, že obnova zastaralého vozového parku se ani přesto nezastaví. Bude prý postupná, jako doposud, jen komplikovanější.
„Musíme najít jiný způsob, jak trolejbusy zmodernizovat. Bude to náročné,“ uvědomuje si náměstek chomutovského primátora Jan Řehák.
V Chomutově měli v úmyslu investovat evropské peníze i do podchodů, kde například často nesvítí světla, a  poničených zastávek na sídlištích Kamenná a Písečná.
Někteří Chomutované se obávají, že město kvůli tomu zdraží jízdné. „Kde jinde chtějí peníze vzít než od lidí,“ myslí si Květa Husáková.
Ani František Bureš nevěří, že radní najdou na modernější dopravu jiný fond. „Spousta peněz jde na nový areál na Zadních Vinohradech a další je potřeba na opravu mola na Kamencovém jezeře,“ říká.
Lidé v Mostě se naproti tomu můžou těšit na dvě nízkopodlažní tramvaje, devatenáct lepších zastávek a nový informační systém. „Zmodernizujeme tramvajové tratě a vznikne i nový přestupní tramvajový uzel,“ říká šéf Dopravního podniku Mostu a Litvínova Marcel Dlask