Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin

Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin. Ilustrační foto

Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin. Ilustrační foto Zdroj: NASA/Boeing

Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin. Ilustrační foto
Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin. Ilustrační foto
Čínské hypersonické letadlo prý urazí vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pár hodin. Ilustrační foto
4
Fotogalerie

Rychleji, rychleji, ještě rychleji – to je jedno z hlavních hesel moderní doby. Uvědomuje si to i Čína, která se nedávno připojila k několika americkým společnostem pracujícím na letadlech schopných dosáhnout hypersonických rychlostí.

Odborníci z Chinese Academy of Sciences nedávno oznámili, že svůj „I Plane“ úspěšně otestovali v aerodynamickém tunelu při rychlostech pohybujících se od Mach 5 do Mach 7.

Ze článku publikovaného ve Science China Physics, Mechanics & Astronomy plyne, že toto hypersonické letadlo by mělo urazit vzdálenost mezi Pekingem a New Yorkem za pouhých „pár hodin“. Pro srovnání, komerční let na této trase obvykle trvá 14 a více hodin.

Deník South China Morning Post uvedl, že I Plane o velikosti Boeingu 737 by měl být schopen unést 5 tun nákladu či 50 cestujících. Jak potvrdil nejmenovaný výzkumník, onen náklad by samozřejmě mohly představovat i bomby.

Podle Popular Science příprava I Planu reflektuje touhu Číny stát se lídrem v závodě v hypersonickém zbrojení. Dalším tematicky relevantním projektem nejlidnatější země světa je aerodynamický tunel, schopný vyprodukovat rychlost až Mach 36.

USA se samozřejmě nechtějí nechat zahanbit. Například Lockheed Martin v lednu naznačil, že již vyvíjí hypersonický bezpilotní letoun SR-72 (nástupce legendárního SR-71 Blackbird) a pokud vše půjde dobře, dotyčný stroj by se mohl ocitnout ve vzduchu nejpozději v roce 2030.

Článek vyšel na serveru VTM >>>