Další problém pro Twitter: Snapchat má více každodenních uživatelů a roste

Mobilní aplikace Snapchat

Mobilní aplikace Snapchat Zdroj: Maurizio Pesce, Flickr.com (CC BY 2.0)

Stanislav Janů
Snapchat funguje pouze čtyři roky, za tu dobu však nabral enormní množství uživatelů. Podle poslední zprávy, kterou vydal Bloomberg, použije tuto platformu alespoň jednou denně 150 milionů lidí.

A to je minimálně o 10 milionů víc, než je denně aktivních na Twitteru. Pro mikroblogovací sociální síť je to přitom další rána, počet nových uživatel totiž klesá.

Twitter hrál dlouhou dobu dvojku mezi komunikačními platformami a sociálními sítěmi. Postupně jej však odsunul Instagram, WhatsApp i Messenger od Facebooku.

Primární funkce se u obou platforem liší – zatímco u Snapchatu jde především o komunikaci, Twitter je hlavně sociální sítí. Oba produkty však doplňují i vedlejší funkce, které zvládá konkurence.

Na Snapchatu najdeme zpravodajské i zájmové kanály ke sledování a naopak na Twitteru lze komunikovat prostřednictvím soukromých zpráv.

Twitter se přitom dlouhodobě snaží různými způsoby přilákat více lidí, zatím však ten správný recept nenašel. A tak jsou pravidelné finanční výsledky nejen o červených číslech, ale také o stagnující uživatelské základně.

Článek vyšel na serveru Živě.cz