Dell koupil datovou společnost StatSoft. Ta je aktivní i v Česku

Dell

Dell Zdroj: profimedia.cz

Dell se po několikaměsíční odmlce opět přihlásil o slovo a přišel s další akvizicí. Tentokrát za nespecifikovanou částku získal společnost StatSoft, která se na počítačovém trhu pohybuje už od osmdesátých let dvacátého století a od roku 1999 poměrně aktivně působí také v České republice. Pro Dell tento obchod znamená větší orientaci na software.

Dell začal klást důraz na software už před více než rokem, když pro tyto účely založil samostatnou divizi. Společnost tehdy neměla úplně v plánu vytvářet běžné aplikace, ale spíše nástroje pro datová centra. Na tento základ nyní může nabalovat další možnosti, což evidentně po odchodu z burzy bude pro vedení firmy podstatně jednodušší.

Pro Dell je tento posun důležitý, z tradičního serverového hardwaru se totiž stává čím dál větší komodita a softwarová vrstva nad tím dodává těmto strojům přidanou hodnotu a samozřejmě marži.

Zase ta velká data

StatSoft byla soukromě vlastněná společnost, která dlouhá léta vyvíjí nástroje pro data mining, analýzu textu, prediktivní analýzu, vizualizaci a podobně. Její platforma umí pracovat se strukturovanými i nestrukturovanými daty, má mnoho modulů a běží jak na lokální IT infrastruktuře v rámci koupených licencí, tak skrze předplatné v cloudu.

To je přesně oblast, kolem které je v současné době velice živo a spadají pod ní i big data a tak dále. StatSoft umožňuje pracovat s daty, dolovat a analyzovat je, třídit je, vizualizovat. Hlavní software nazvaný Statistica je hojně používaný také v českých firmách, státní správě, vysokých školách a výzkumných a vědeckých centrech.

Dell by se tak díky tomu relativně brzy mohl dostat do nových oblastí a těžit z toho. Podobně se k novým klientům společnost v Česku dostala například skrze akvizici SonicWall či Wyse Technology. Dell plánuje, že software od StatSoftu bude dodávat také v hotových baleních na svých x86 serverech.

Dell plánuje nově získané nástroje integrovat také s již dříve koupeným softwarovým portfoliem, zejména analytickým nástrojem Kitenga, jež společnost získala díky akvizici Quest Software, a také s rovněž koupeným Boomi či Toad.

Dell každopádně naznačil, že i pro něj jsou data důležitou oblastí a že hodlá konkurovat IBM, SAS a dalším v této oblasti silným značkám. Kromě vlastních nově získaných nástrojů se společnost zaměřuje také na Hadoop.