Drifty dobývají mostecký okruh

Vozy jedoucí smykem se letos už podruhé objeví na autodromu. Lákají na skvělou podívanou.

Most / Mezinárodní mistrovství ČR automobilů na okruzích ve sprintech a vytrvalostních závodech opepří o prvním červnovém víkendu závody mistrovského seriálu driftů. Pořadatelé sázejí na vozy, které do zatáčky pod tribunou na svahu vjíždějí bokem. Z letošní novinky, výborné podívané pro diváky, se stane na mosteckém autodromu tradice.
„Je to velmi atraktivní. Z prvního závodu driftů, který se u nás jel, máme skvělé reakce od jezdců. Pochvalují si náš okruh. Do pěti let bychom rádi pořádali mistrovství světa,“ plánuje sportovní ředitel Autodromu Most Michal Marek.

Těžké zatáčky

Vyhlídku, že se do této doby alespoň na chvíli stane centrem japonské motoristické speciality mostecký okruh, podporuje i předseda českého Drift Klubu Aleš Síla. „Do esíčka pod svahem vjíždějí jezdci v rychlosti kolem sto čtyřiceti kilometrů. Najíždějí do ní bokem, přičemž do druhé zatáčky vůbec nevidí. Podle slov jezdců není takhle náročná trať ani v Německu, proto věřím, že by se mistrovství světa mohlo někdy konat právě v Mostě,“ souhlasí s Markem Aleš Síla.

Driftování má v Česku kořeny na Mimoňských válkách, pak se začalo jezdit i na okruhu v Sosnové. Divácky nejoblíbenější je u driftů závod dvojic, kdy jezdci jedou „dveře na dveře“. Kolize na trati jsou ale výjimečné. „Spíš se stane, že jezdec nezvládne smyk a vyjede z trati. Tomu říkáme agrodritf. Ale, že by se vůz třeba převrátil, to nepamatuji,“ říká Síla.

Diváci, kteří k driftování přičichli už dříve a seriál pravidelně sledují, vědí, že nejvíce je rozpálí souboj bratří Ladislava a Stanislava Bezoušků. „V Mostě ale někteří jezdci představí nové vozy. Třeba Kryštof Kokoška bude mít japonský stroj, což je pro fajnšmekry driftu lahůdka,“ láká diváky Síla.

Hlasující vyhrává

Na webu českého driftování www.driftchallenge.cz budou moci diváci mosteckého závodu hlasovat v anketě. Jeden vylosovaný hlasující získá odměnou adrenalinové svezení v jednom z drift speciálu při dalším závodě.

Pokud by k driftování přilnuli i mostečtí diváci, nebrání se zkušebním jízdám ani sportovní ředitel autodromu Marek. „Když budou mít lidé zájem, nebyl by problém při jednom z otevřených dní něco uspořádat. Jezdci ale musejí mít auto s náhonem na zadní kola a technika driftu není zrovna jednoduchá,“ uvažuje Marek.

V sobotu se podle časového harmonogramu dostanou závodníci v driftech na okruh dvacet minut po desáté hodině. V neděli pak padesát minut po poledni. Závod trvá po oba dny hodinu.