E15.cz z Barcelony: Podívejte se, jak na veletrhu frčí virtuální realita

heslo dne: brýle, brýle, brýle..

heslo dne: brýle, brýle, brýle.. Zdroj: Petr Dasek

Vítejte na MWC v Barceloně
společnost GoPro představila své řešení pro záznam 360°videí
... a když už si záběry v 360°při svém sportu natočíte, GoPro nabízí i vlastní řešení, jak si je přehrát
na virtuální realitu vsadila i firma Gemalto
HTC Vive i s ovladači, na jehož vývoji se podílela také firma Steam
13
Fotogalerie
Nositelná elektronika, internet věcí či mobilní sítě páté generace. Těmto trendům mobilního trhu se mezi více než 2200 vystavovateli na letošním Mobile World Congressu v Barceloně nedalo vyhnout. Očividně největší pozornost však budila virtuální realita. A to nejen z pohledu návštěvníků. Nebylo výstavního pavilonu, kde by některá ze zavedených či v Česku méně známých firem nenabízela ochutnávku světa vnímaného skrze VR brýle.

Realitu simulovaly v podstatě dvěma způsoby - 3D animacemi ve stylu počítačových her (s více či méně propracovanou grafikou) nebo videozáběry. Největší fronty se tvořily u stánků Samsungu a LG. Oba výrobci si pro zájemce připravili adrenalinovou jízdu na horské dráze. O čtvrtý rozměr se při projekci starala pohyblivá křesla - stejně jako u animované podmořské expedice ve žluté ponorce SK Telecomu. Mezi exponáty prvních dvou zmíněných značek nechyběly samozřejmě nezbytné sférické kamery.

Víru v potenciál virtuální reality ale dokazovala celá řada dalších společností. Sluchátka a „chytrá kukátka“ různých výrobců jste mohli vyzkoušet například v expozici Fordu (jízda s mladou ženou ve voze a následné slunění u bazénu), Korea Telecomu (simulátor skoku na lyžích a návštěva pokoje s ne zcela oděnou asijskou slečnou), HTC (interaktivní kreslení v prostoru) či Intelu.

Ačkoliv bylo možno ve většině virtuálních prezentacích děj kolem sebe jen pozorovat a ne jej ovlivňovat (vyjma herních aplikací), šlo díky vnímání prostoru okolo, nad i pod sebou nezřídka o velmi sugestivní zážitek.

Svobodnější a pestřejší zábava

Jízda na obří horské dráze nebyla vůbec špatná, nicméně největší dojem na nás, coby osobu, jež se s napodobováním reality setkala v Barceloně poprvé, udělaly scény natočené 360stupňovými kamerami Nokia a GoPro.

Na základě zhlédnutých ukázek koncertu na střeše newyorského mrakodrapu, výcviku astronautů a téměř snové scény se zpěvačkou, lanem a balónem se osobně těšíme na dlouhometrážní VR film, během jehož sledování budeme moci dle libosti pozorovat jakýkoliv detail v okolí odehrávající se scény, a třeba i otočení zády k ní. Tak jak jsme to měli možnost vyzkoušet u čtvrté Nokia scény – a sice pirátského souboje na písečné pláži. A surfování na obřích vlnách se sférickými kamerami GoPro byla prostě unášející jízda!

Moderní platby

Skloubení výše zmiňované nositelné elektroniky a internetu věcí s bezkontaktními platbami bylo k vidění na stánku společnosti MasterCard. Například lednička Samsung s dotykovým displejem, která nejen hlídá svůj obsah, ale umí docházející potraviny objednat a zaplatit.

Úplnou novinku pak skrývala skleněná vitrína s luxusními hodinkami, šperky a řadou doplňků, které lze použít pro bezkontaktní platby pomocí NFC technologie. Tuto možnost nabízí MasterCard díky spolupráci se společností WISeKey specializující se na digitální bezpečnost.

Kromě této kooperace představila společnost MasterCard na WMC také výsledky průzkumu, podle kterého spotřebitelé v roce 2015 více než zdvojnásobili poptávku po digitálních platbách.

Cestu autora na MWC zajistila společnost MasterCard