Vlhký vzduch váží více než suchý, uvědomily si aerolinky Easyjet. V případě Airbusu A320 může rozdíl mezi zamlženými okénky a vyprahlým ovzduším činit až 250 kilogramů. V honu za úsporou váhy a tím i paliva aerolinky nasadí vysoušeče.
Easyjet zahajuje roční testování systému Zonal Dryer švédské firmy CTT Systems. Ten váží necelých 30 kilogramů a před každým letem by měl vysušit palubu i zavazadlový prostor. Ušetřené čtvrt tuny odpovídá asi 12 zavazadlům. Dopravce tvrdí, že suchý vzduch vylepší i pohodlí cestujících.
Zatím se vysoušeče vzduchu objeví jen v některých letadlech, na celou flotilu se rozšíří, až pokud test dopadne podle očekávání. Easyjet věří, že díky systému by mohl ušetřit až 4,5 milionu kilogramu paliva za rok.