Facebook chce ovládnout trh se streamováním. Osloví celebrity, bude vysílat i sport

Sídlo společnosti Facebook

Sídlo společnosti Facebook Zdroj: Marco Pakoeningrat via Flickr (CC BY-SA 2.0)

Sociální síť Facebook se v nejbližší době naplno zaměří na ovládnutí trhu se streamováním živého obsahu. S nabídkou podílu ze zisku osloví hollywoodské celebrity a hodlá vysílat i sportovní přenosy. V rozhovoru pro Variety to potvrdil Dan Rose, viceprezident společnosti pro partnerství.

Facebook umožnil streamování živě loni v létě, ale zpočátku jen některým slavným lidem jako další prostředek ke spojení s vlastními fanoušky. Se službou Facebook Live teď má velké plány. Osobnosti a média, která ji využívají, dostanou možnost podílu ze zisku z případných reklam nebo jiného druhu monetizace, tedy převedením obsahu na peněžní hodnotu. Aby však mohl Facebook konkurovat funkci Periscope, kterou provozuje Twitter, musí získat více obsahu.

Facebook Live už využívají tisíce osobností a společnost se chystá platit ty, kteří se rozhodnou vysílat pravidelně. „Ale nebudou to velké částky,“ tvrdí Rose. „Vidíme jen málo lidí, kteří jsou schopní jednat dostatečně rychle. Když je požádáme, aby vysílali několikrát týdně po určitou dobu, chceme si být jisti, že budou mít nějakou motivaci.“

Razantně se Facebook chystá prosadit také na poli sportovních přenosů. Podle všeho se už zapojil do souboje o vysílání zápasů ligy amerického fotbalu NFL, kde ale bude muset soupeřit se společnostmi Amazon a Verizon. O práva na přenosy usiloval i Apple, který si však případnou dohodu vyhodnotil jako nevýhodnou.

Ta by se totiž týkala pouze některých čtvrtečních zápasů. Oficiálním hracím dnem NFL je neděle, ve které se koná drtivá většina střetnutí, včetně těch divácky nejatraktivnějších. Už v úvodu tohoto roku podepsala liga novou smlouvu se stanicemi NBC a CBS, které odvysílají v příštích dvou sezonách po deseti zápasech. Dohromady zaplatí 900 milionů dolarů, za jedno utkání v průměru 45 milionů.

Cena za streamování přes internet by měla být nižší. V loňském roce zaplatila společnost Yahoo 20 milionů dolarů za práva na jeden duel. Konkurenční boj, ke kterému se nyní schyluje, by však částku mohl vyšponovat výše.