Facebook chce z Twitteru okopírovat systém hashtagů

Ilustrační foto. (Foto: Profimedia)

Ilustrační foto. (Foto: Profimedia) Zdroj: Profimedia

Sociální síť Facebook pracuje na podobném systému vyhledávání podle klíčových slov – takzvaných hashtagů, jaký používá služba Twitter. Informoval o tom dnes list Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se situací.

Na službě Twitter se uživatelé kliknutím na klíčové slovo (takzvaný hashtag - formu má třeba: #facebook či #Zeman) dostanou k informacím, které s tímto slovem souvisejí. Twitter je komunikační síť, která umožňuje uživatelům posílat krátké příspěvky (tweety) a číst zprávy zaslané jinými uživateli.

Facebook testuje, jestli by se mu pomocí hashtagů nevyplatilo indexovat konverzace, sledovat trendy a vytěžit populární témata k udržení uživatelů déle online a to znamená déle vystavované reklamě, píše Wall Street Journal. Fotoslužba Instagram, kterou Facebook koupil loni, už s hashtagy, které třídí snímky podle různých klíčových slov, pracuje.

Snaha Facebooku napodobit systém klíčových slov Twitteru je podle listu známkou zostřujícího se konkurenčního boje na trhu s internetovou reklamou. Facebook má sice na tomto trhu před Twitterem náskok, Twitter však nyní pracuje na rozvoji své reklamní divize, píše agentura DPA.

Facebook nedávno představil novou vyhledávací službu Graph Search, díky které budou moci uživatelé prohledávat obsah sdílený jejich kontakty v této síti.

Facebook letos také podstatně změnil svůj novinkový kanál News Feed, který uživatelům poskytuje přísun novinek od „přátel“ nebo ze zvolených webových stránek.