Facebook koupil startup zaměřený na 360stupňový zvuk pro virtuální realitu

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg Zdroj: CTK

Facebook koupil jeden z prvních nadějných hardwarových startupů pro virtuální realitu – Oculus VR už v roce 2014 za dvě miliardy dolarů. Na trh už přichází první finální verze, která je vybavená integrovanými sluchátky na krytu s obrazovkou a čočkami pro oči. Facebook ale tým pro virtuální realitu rozšířil další akvizicí.

Ve virtuální realitě je na prvním místě oklamání očí, ale to je pochopitelně pouze jeden ze „senzorů“, které lidské tělo má. Další důležitou částí, kterou je pro co nejrealističtější virtuální realitu nutné ošálit, jsou naše uši.

V současnosti jsou sice hry vybavené prostorovým zvukem, který vychází ze sluchátek pro obě uši, ale jak v minulosti uvedl sám zakladatel Oculus VR – Palmer Luckey, jedná se o primitivní verzi, která ve skutečnosti nesimuluje prostorový zvuk a už vůbec ne s běžnými sluchátky. I sluchátka totiž mají zpoždění, které je nutné snížit, podobně jako u displejů, aby začal mozek věřit, že se jedná o skutečnost. Proto Oculus dříve uvedl, že integrovaná sluchátka v Oculus Rift jsou v tomto směru „lepší“ než běžná sluchátka, které má každý doma.

Facebook proto koupil další startup zaměřený na oblast 360stupňového zvuku s názvem Two Big Ears. Všechny nástroje, enkodér i renderovací engine pro tvorbu 360stupňového zvuku jsou nyní uvolněné zdarma. Platí to jak pro 3Dception pro Cinematic VR se zaměřením na 360stupňová videa, ale i 3Dception pro nasazení ve hrách.

Díky tomu budou moci vývojáři připravit hry a aplikace s integrací kvalitního prostorového zvuku zdarma a lze očekávat, že možnosti v této oblasti budou v budoucnu mnohem lepší, protože Facebook do vývoje investuje další peníze v rámci interních týmů. Zákazníkům s předplacenou verzí Pro zůstává garantovaná roční podpora.