Legendární Ferrari 250 GTO patří už roky k nejžádanějším vozům světa. Jeho cenu zvyšuje to, že mezi lety 1962 a 1964 bylo vyrobeno pouze 39 těchto sportovních vozů.
Vůz, za který nový majitel utratil ohromující sumu, byl vyroben v roce 1963 a byl označen číslem 5095. Neví se, komu patřil, ale panují domněnky, že jeho majitelem byl britský obchodník s realitami Jon Hunt. Ten jeden takový vůz koupil v roce 2008 za tehdy rekordní sumu - 15.7 milionu liber.
Byznysman Hunt má očividně za ušima. Kdysi založil realitní agenturu Foxton a prodal ji za 370 milionů liber krátce před tím, než se prodej nemovitostí v Británii propadl.
Dražil se tento konkrétní kousek | Dražil se tento konkrétní kousek
Pokud se domněnky potvrdí a ukáže se, že prodané ferrari bylo jeho, tak by zabodoval i s tímto obchodem. Na prodeji italského sporťáku by vydělal 4.5 milionu liber (zhruba 135 milionů korun). Slušný výdělek za pouhé tři roky.
Ferrari 250 GTO se stalo se svojí cenou 20.2 milionu liber druhým nejdražším veteránem světa. První místo drží Bugatti Type 57SC z roku 1936, ten byl prodán v roce 2010 za částku „mezi 20 a 26 miliony liber“.
Skvělá investice
Prodej vzácného ferrari potvrdil John Collins, šéf společnosti Talacrest sídlící v Ascotu. Ta se specializuje na obchodování se staršími vozy značky Ferrari již více než 30 let. Collins však odmítl prozradit, zdali vůz před tím patřil magnátovi Huntovi.
Řekl: „Bohatí lidé dnes utrácejí mnoho peněz za klasické ferrari, v tuto chvíli každý touží po něčem takovém speciálním, jako byl model GTO. Starší vozy značky Ferrari totiž získávají na hodnotě mnohem více než jiné vozy. V tomto se podobají dílům malíře Pabla Picassa. Loni jsme měli nejúspěšnější rok v celé naší historii.“
A dodal: „Ferrari 250 GTO je zlaté auto své doby. Ukažte mi jediného člověka, který by ho nechtěl. Takové vozy si dnes kupují lidé, kteří auta milují a vidí v nich dobrou investici.“ Multimilionář Hunt celou transakci odmítl komentovat.
Malý rychlý závodník
Závodní vůz Ferrari 250 GTO byl vyráběn pouze v krátkém rozmezí let 1962 a 1964 – závod v Maranellu jich opustilo pouze 39.
Má třílitrový motor V12 o výkonu 300 koní a pětistupňovou manuální převodovku. Dosahuje maximální rychlosti 280 km/h a zrychluje z „nuly na sto“ za 6 sekund. V první polovině 60. let vyhrál mnoho závodů.
V čase svého zrodu v 60. letech minulého století stálo Ferrari 250 GTO ve srovnání s tím, co jsou za něj zájemci ochotni dát dnes, jen směšný pakatel - 6000 liber (zhruba 180 000 korun).