Ferrari 458 Italia Spider: roadster představen

Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou.

Ferrari 458 Italia Spider má být vůbec prvním vozem s motorem před zadní nápravou a pevnou skládací střechou. Zdroj: Autorevue.cz

Ferrari 458 Italia Spider
Ferrari 458 Italia Spider
Ferrari 458 Italia Spider
3
Fotogalerie
VIDEO Značka Ferrari odhalila první roadster s pevnou skládací střechou a motorem uprostřed na světě.

Pevné skládací střechy jsou prostorově náročnější než ty plátěné, takže se na supersportech s motory před zadní nápravou neobjevovaly. Až dosud. Automobilka Ferrari představuje otevřenou verzi svého modelu Ferrari 458 Italia doplněnou tradičním označením Spider. První fotografie a informace jsme vám nabídli již dříve, tentokrát již můžeme být konkrétnější a nahlédnout do interiéru. Stávající, před dvěma lety představené kupé Ferrari 458 Italia je obchodně velmi úspěšné a nijak významně mu neuškodila ani aféra se samovzníceními. Připomeňme také, že 458 Italia startuje v řadě sportovních kategorií včetně Grand Am.

Nové Ferrari 458 Italia Spider se veřejnosti poprvé ukáže na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu a do prodejů vstoupí počátkem příštího roku. Pozoruhodným prvkem této konstrukce je jednodílná, hliníková střecha, která v případě potřeby jízdy s větrem ve vlasech zajede během pouhých 14 s za hlavy cestujících svisle do prostoru před motorem. Podle Ferrari je toto řešení dokonce jednodušší, až o 25 kg lehčí a rychlejší než mechanizmus konvenční plátěné střechy. Navíc prý novinka nabídne „velkorysý“ prostor pro zavazadla za sedadly.

Za hlavami obou cestujících se navíc nachází elektricky výsuvná skleněná stěna, jež v případě nečasu izoluje posádku od okolního hluku a při jízdě bez střechy působí jako větrolam, čímž má umožnit „běžnou konverzaci i při rychlostech přes 200 km/h“. Pohonná jednotka byla převzata z kupé, a kombinuje tedy vysokootáčkový osmiválec s objemem 4,5 l a výkonem 570 koní (425 kW), sekvenční převodovku s ovládáním páčkami pod volantem a elektronicky řízený diferenciál E-Diff. Spider se však dočkal dílčích modifikacemi odezvy plynového pedálu, naladění podvozku a akustického projevu výfukové soustavy.