„Vždycky jsme tvrdili, že jedinečný veterán se dá prodat i za 40 milionů dolarů,“ uvádí Robert Brooks z Bonhams. Podle znalců se auto prodalo ještě relativně levně. Znalci a obchodníci s veterány čekali, že se cena vyšplhá až k 50 milionům dolarů. Právě za tuto částku totiž podobný vůz údajně našel loni své místo v rámci soukromého obchodu.
Doposud nejvyšší cena, jakou kdo v aukci zaplatil za auto, byla 30 milionů dolarů. Šlo o závodní Mercedes W196 z roku 1954. I tento obchod proběhl přes síň Bonhams, konkrétně přes její londýnskou pobočku.
„GTO je jedním z nejvyhledávanějších aut na světě a nový majitel udělal velmi dobrý obchod,“ soudí o koupi ferrari McKeel Hagerty ze společnosti Hagerty Insurance, jež se zabývá pojišťováním sběratelských veteránů. Auto má za sebou pohnutou historii. V roce 1962 se v něm zabil se v něm francouzský lyžařský šampión Henri Oreiller, poté bylo auto opraveno přímo výrobcem a přešlo do sbírek bohatého italského sběratele Fabrizia Violatiho, který zemřel v roce 2010. Podle znalců to byla právě i dramatická historie, která vozu přidala na hodnotě.
Objem aukcí na auta ve světě stále roste. Zatímco v roce 2010 dosáhl obrat aukcí na nejznámější světové sběratelské akci v Monterey podle dat společnosti Hagerty 179 milionů dolarů, v loňském roce se v aukcích prodala auta za 312 miliónů. Předkrizového vrcholu dosáhly veteránské aukce v roce 2007. I tehdy se však v kalifornském Monterey zobchodovala auta „jen“ za 135 milionů dolarů.