Golf Cabriolet: Ideální pro země, kde slunce nesvítí

Volkswagen Golf VI Cabrio

Volkswagen Golf VI Cabrio Zdroj: Volkswagen

První dojmy z nového otevřeného volkswagenu? Rozpaky i nadšení. Abych pravdu řekl, nesvůj jsem byl z tvarů Golfu Cabrioletu. Trošku chlad, odstup, strohost. Takový jsem měl první pocit. Při pohledu z boku a zezadu mně ten vůz (a toho dojmu jsem se nemohl zbavit po celou dobu krátké novinářské prezentace) připomínal vanu na kolech. Ale to byl jen můj osobní dojem. Jiní budou třeba při pohledu na vůz nadšení, jak už to ostatně při posuzování tvarů karoserie bývá.

Na druhou stranu musím vyzdvihnout skvělé odhlučnění. Při jízdě se zataženou plátěnou střechou jsem se v něm cítil jako v běžném voze. A to je výborná zpráva pro české motoristy. Copak někde ve Středomoří, tam se jezdí po většinu roku se staženou střechou, ale u nás? Tak dva tři měsíce maximálně.

Když už jsem zmínil střechu. U Golfu Cabrioletu se otevře zcela automaticky za devět vteřin, a to i za jízdy rychlostí až 30 km/h, zavření jí trvá o dvě vteřiny déle. Je plátěná a natolik prokoumaná, že když je natažená, tak auto patří k nejtišším svého druhu. Má plně automatické elektrohydraulické ovládání.
Čtyřmístný vůz s celkovou délkou 4,25 metru, šířkou 1,78 metru a výškou 1,42 metru (s nataženou střechou) nabízí nejdelší interiér ve své třídě a dostatek místa i cestujícím na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor má při stažené střeše objem 250 litrů, což není špatné.

Asi leckoho zarazí absence ochranného oblouku. Ten měly od roku 1979, kdy byl představen první Golf Cabriolet, všechny předchozí generace tohoto vozu. V osmdesátých letech se však objevily automaticky ovládané systémy ochrany pro případ převrácení. Zpočátku byly velmi drahé, poprvé je proto Volkswagen představil až u modelu New Beetle Cabriolet. Nový Golf Cabriolet má právě takový systém dvou ochranných oblouků ukrytých za zadními sedadly. Ty se v případě převrácení automaticky vysunou, trvá jim to jen 0,25 vteřiny. A když už hovořím o bezpečnosti, zmínit musím také vyztužený rám čelního okna a početné, speciálně pro kabriolet upravené airbagy.

Nekroutí se a nevrže

S novým Golfem Cabrioletem jsem ujel asi třicet kilometrů. Co se dalo za tak krátkou dobu poznat? Výborné odhlučnění jsem už zmínil. Dobré bylo i chování vozu v zatáčkách, k němuž přispěly početné výztuhy. Ovšem jak by se vůz choval v extrémních situacích, to si netroufám po těch několika kilometrech říci. Vyjděme tedy zatím z press kitu výrobce, v němž se tvrdí, že se vůz může pochlubit extrémně vysokou torzní tuhostí, která je plně srovnatelná s ostatními prvotřídními kabriolety. Více se dozvíme až při testu vozu.

Volkswagen Golf VI CabrioVolkswagen Golf VI Cabrio | Volkswagen

Nový Golf Cabriolet přijíždí se čtyřmi zážehovými (TSI) a dvěma vznětovými (TDI) motory. S výjimkou motorů TSI a TDI o výkonu 77 kW lze všechny ostatní motory pro nový Golf Cabriolet kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. V závislosti na hodnotě maximálního točivého momentu motoru se jedná o šesti- nebo sedmistupňovou převodovku DSG. (Jinak standardně jsou k dispozici pěti- a šestistupňové převodovky.)

Mě nejvíce zaujal vznětový motor 1.6 TDI s výkonem 77 kW (105 k). Na přání může být tato verze vybavena paketem BlueMotion Technology se systémem Start/Stop a dobíjením akumulátoru rekuperací kinetické energie. Průměrná spotřeba se pak ustálí na skvělých 4,4 l/100 km.
Nikoli vítr, ale vichr ve vlasech pak můžete zažít v nejvýkonnějším provedení s motorem TSI o výkonu 155 kW (210 k). Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 235 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,3 vteřiny.
Ceny u nás začínají na částce 499 900 korun. Tolik stojí Golf Cabriolet 1.2 TSI s výkonem 77 kW (105 k).

Volkswagen Golf VI CabrioVolkswagen Golf VI Cabrio | Volkswagen