Holding E-Commerce investuje miliony, chce do Ameriky i Asie

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Kapitálová injekce Daniela Křetínského a Patrika Tkáče do ECommerce Holdingu (ECH) se už naplno projevuje v praxi. Uskupení šestnácti e-shopů ze skupiny Rockaway jen letos investuje do vybudování technologické a logistické platformy desítky milionů korun. A hledá možnosti expanze nejen ve střední Evropě, ale výhledově i v Latinské Americe a Asii. Konsolidované tržby holdingu letos meziročně vyskočí o čtyřicet procent a překročí 1,5 miliardy korun.

Velký díl současných investic spolyká internetový obchod s potravinami Koloniál.cz, jehož spuštění je za dveřmi. „Investovali jsme do skladu v Rudné u Prahy, který na začátku vypadal jako velký. Dnes už víme, že jeho kapacitu budeme navyšovat,“ řekl deníku E15 generální ředitel holdingu Jan Jírovec. Peníze dal holding mimo jiné do chladicích a mrazicích částí skladu, stejně jako do opatření na splnění hygienických norem.

ECH tedy bude sklad dále rozšiřovat. Plocha skladu činí zhruba 7500 metrů čtverečních, na samotných regálech má skupina kolem deseti tisíc čtverečních metrů skladovacích prostor. Po přístavbách galerií a dalších úložných prostor se holding v Rudné dostane přibližně na 24 tisíc metrů skladovacích ploch. Kolem 35 procent ploch má v budoucnu obsluhovat Koloniál, v ostatních bude další zboží holdingu.

Vedle budování jednotné technologické a logistické platformy pro všechny své eshopy spřádá holding plány také na větší mezinárodní zásah. „Naší ambicí je určitě být významným středo a východoevropským hráčem,“ dodal Jírovec. Dokazuje to i expanzí e-shopu Proděti.cz, který jako Bambino.sk startuje prodej na Slovensku. Ještě letos bude následovat spuštění obchodu v Polsku.

Jen v Česku bude mít letos tento obchod tržby 150 milionů korun. Ze Slovenska k nim přidá další milion eur. Kromě expanze do zemí střední a východní Evropy spřádá ECH plány též na byznys v exotičtějších místech. Například v Brazílii či v Asii.

Jan Jírovec: Budeme kupovat další internetové obchody
Jan JírovecJan Jírovec|Foto echJedním z nejambicióznějších projektů v rodícím se on-line trhu s potravinami je Koloniál.cz ze stáje E-Commerce Holdingu. Na rozdíl od konkurenčního obchodu Rohlík.cz sice ještě neběží. Slibuje však rozjezd ve velkém. „Projekt jsme postavili na přímé spolupráci s několika desítkami dodavatelů,“ říká šéf holdingu Jan Jírovec.
E15: Projekt Koloniál.cz připravujete ke spuštění už od loňského roku. Proč to trvá tak dlouho?

Je to jeden z našich klíčových velkých projektů, chceme mít v době spuštění všechny procesy maximálně vyladěné. Naší strategií je mít kvalitní, plnohodnotný projekt a spustit ho správně než za půl roku hledat, jak službu zlepšit. Jdeme asi jinou cestou než naši konkurenti, kteří chtějí nejdříve získat trh a pak teprve řeší, jak se službou naložit v celé její škále. Celý proces je mnohem náročnější než v běžném e-commerce procesu. Pracujeme s nějakou dobou trvanlivosti, šaržemi, v nákupním košíku jsou desítky položek.
E15: Budete spolupracovat s nějakým řetězcem?

Nemáme to dané jako naše konkurence, že budeme spolupracovat s jedním řetězcem nebo partnerem. Projekt jsme postavili na přímé spolupráci s několika desítkami dodavatelů. Současně je učíme, co to vlastně je internetový byznys.
E15: Kdy tedy e-shop s potravinami spustíte?

Koloniál spustíme v řádu několik týdnů. Službu už teď jen finalizujeme, ladíme, testujeme. V současnosti běží zkušební provoz.
E15: Připravuje se E-Commerce Holding na další akvizice?

Budeme určitě přibírat další vertikály a nebude to jen jedna. Ještě letos počítáme s tím, že uděláme dvě tři akvizice.
E15: Kdy se naplno rozjede mezinárodní expanze?

Letos se soustředíme na Česko, expanze do střední Evropy přijde hlavně příští rok. V případě trhů na jiných kontinentech se bavíme o horizontu třech a více let.