In-linisté si užívají nové dálnice. Auta je vrátí na jejich trasy

Osm kilometrů za zhruba deset minut. Takových časů dosahovali při noční jízdě in-line bruslaři na části jižního úseku Pražského okruhu.

Nový dálniční obchvat mezi Vestcem a tunelem na Lahovický most je sice zatím pro auta uzavřený, ale už si ho dvakrát vyzkoušeli in-linisté. Poprvé v červnu a podruhé v sobotu 24. července, kdy měl premiéru noční závod. V deset hodin večer na něj odstartovala sedmdesátka závodníků.

„Byl to první noční závod in-line bruslí v Česku. Jet takhle pozdě v noci byla pro sportovce změna, ale většina si závod pochvalovala,“ říká hlavní organizátor Martin Dvořák s tím, že na 11. září chystají na stejném místě další akci. „Tentokráte to budou mezinárodní cyklistické závody,“ dodává Dvořák.

Možností, kde se v Praze projet na in-line bruslích, stále přibývá. Roste i počet příznivců tohoto sportu. Nemusí se ale tísnit na přeplněných dráhách. Míst s kvalitním povrchem je v hlavním městě a jeho okolí mnoho. Sedmička vybrala nejzajímavější trasy.

Nejznámější

Mezi nejkvalitnější a zároveň nejvytíženější dráhy patří Ladronka dlouhá 3800 metrů. „Stačí si ale vytipovat správnou dobu, kdy tam nebývá tak rušno a zajezdíte si dobře i na Ladronce,“ říká bruslařka Tereza Nejedlá. Výhodou je noční osvětlení.

Nejdelší

Jedenáctikilometrová trasa lemuje Vltavu z Braníka na Zbraslav. Má kvalitní povrch a je dobře dostupná městskou hromadnou dopravou. Ten, kdo se tam vydá autem, může parkovat po téměř celé délce stezky. Co ale může některým in-linistům vadit je, že se o poměrně úzkou cestu musí dělit s mnoha cyklisty a chodci, především pejskaři a maminky s kočárky.

Nejklidnější

Protipólem je asi čtyřkilometrová trasa mezi poli z Dolních Počernic přes Štěrboholy do Dolních Měcholup. Povrch je ucházející, ale dvakrát kříží silnici.

Nejromantičtější

Spletitá síť cest Stromovky nabízí ideální podmínky pro fitness ježdění. Jenom pozor na asfalt, který může být pokrytý listy ze stromů. Ve všední dny tam bruslaři míjejí jen pár běžců, cyklistů a maminek s kočárky. Ti však mají vyznačené vlastní stezky.

Nejrovnější

Oblíbenou trasou in-linistů je cesta kolem plavebního kanálu v Tróji. „Má celkem kvalitní povrch a nebývá tam tolik bruslařů. Mnoho lidí si myslí, že ta trasa je poměrně krátká, přitom na ní mohou jet podél celé zoologické zahrady,“ říká Nejedlá.

Nejrychlejší

V Běchovicích je oválná dráha dlouhá 333 metrů. „Trénuje se tam hlavně závodní a rychlostní in-line bruslení. Pro rekreační ježdění není nejvhodnější,“ říká předseda Inline Skating Clubu Praha Jaroslav Zíka. Dráha má hladký povrch a zapuštěné obrubníky.