Jen každý čtvrtý Volkswagen pochází z Německa
V loňském roce kvůli prudkému nárůstu výroby v USA a Číně klesl podíl automobilů VW vyráběných v Německu na čtvrtinu. Lépe je na tom dceřiná společnost Audi, která v Německu stále vyrábí 83 procent své produkce, tedy zhruba 1,1 milonu vozů.
Konkurenční BMW a Mercedes udržují v Německu podíl výroby na sedmdesáti procentech, a v tomto trendu chtějí pokračovat.
Volkswagen zastává opačnou cestu. V loňském roce podíl výroby VW v německých závodech, kvůli prudkému nárůstu v výroby v Číně a ve Spojených státech, klesl na 25 procent. „Made in Germany již platí jen jen pro vývoj a design, nikoli pro výrobu,“ uvedl pro server Welt.de automobilový expert Ferdinand Dudenhoeffer, který statistiky vyhodnocuje.
Do USA však přechází i konkurence. Například modely Mercedes M-Class a R-Class či BMW X6, X5 a X3 jsou stavěny pouze v USA.
Zahraniční expanze pokročila již tak daleko, že koncern VW zaměstnává v cizině víc lidí než v Německu. 55 procent všech zaměstnanců skupiny VW pracuje v zahraničí. Například v Číně se jedná o padesát tisíc lidí, kteří pracují v deseti továrnách. A expanze VW v Číně pokračuje. Do konce roku 2015 chce otevřít tři nové závody. K tomu se přidává i strmý růst výroby v USA a ve Wolfsburgu se již ptají, jestli je VW vůbec ještě německá firma.