Potřebnou čerstvou krví se stala účast dubstepových, drum’n’baseových nebo electro houseových muzikantů (či DJs) jako Skrillex, 12th Planet, Excision, Datsik, Downlink, Kill the Noise nebo Noisia, již do kytarových riffů přidali tucající elektronické elementy a podepsali se i pod produkcí jednotlivých skladeb. Tím se jakoby částečně zaplnily donedávna zoufale zející díry po dvou zakládajících exčlenech Korn, kytaristy Briana Welcha a bubeníka Davida Silverii, kteří do značné míry vytvářeli rukopis skupiny.
Nový elektronický zvuk Korn sluší. Není to samolibý úlet kluků, kteří s vlastní hudbou nevědí kudy kam. The Path of Totality na jedné straně připomíná sympaticky pionýrské počiny mixu tvrdé muziky a beatů z počátku devadesátých let (zejména novátorský soundtrack k filmu Judgment Night z roku 1993), na druhé straně tato fúze na novince zní neočekávaně silně, zajímavě a přesvědčivě. A pozor, stále se jedná o typické album Korn.
Pro šťoury: Korn hned není nutné podezřívat z kalkulu. Jednak dubstep má ve světě své nejzářivější dny slávy již nějaký ten pátek za sebou, takže každá vypočítavost by byla Faunovým velmi pozdním odpolednem. Zároveň kapela několikrát vsadila na nezvyklé elektronické remixy svých studiových nahrávek již v předchozích letech. Nejnovější experiment je přesně tou uvěřitelnou cestou stárnoucích nu-rockerů, která dokáže pozvednout poněkud uvadající slávu, dodá otřepaným postupům punc modernity a přitom nezabředá do křečovité výstřednosti či popového ústupu z rockových pozic. A současně to chce odvahu nabídnout elektroniku převážně metalovému labelu jakým je Roadrunner Records. Svým způsobem dobrá práce.
Korn: The Path of Totality
Vydavatel: Roadrunner Records, 2011
Hodnocení: 70 %