Lacko: od motokár k tahačům

Prodělal vzorný závodnický růst. Začínal na motokárách, pokračoval v autech a skončil v kamionech. Ty mu k srdci přirostly nejvíce.

Usednout za volant závodního tahače je opravdu pouze pro odvážné chlapy. Řítit se vysokou rychlostí po závodním okruhu v takovém kolosu, když vás navíc ze všech stran křižují vaši konkurenti. No uznejte, tohle není úkol pro nějakou bačkoru.

Jedním z odvážných je Adam Lacko. Sedmadvacetiletý rodák z Čeladné už má v závodním tahači něco naježděno, přesto jeho loňská sezona patřila k nejúspěšnějším. Jako by s přibývajícím věkem závodnicky vyzrával a sbíral za to zasloužené vavříny.

Z lavice na dráhu

Zisk třetího místa v evropském šampionátu trucků je toho důkazem. „Je pravda, že loňská sezona byla hodně vydařená. Třetí v Evropě jsem byl sice už v roce 2004, ale tehdy jsme jako závodníci byli rozděleni do dvou kategorií. Loni jsme startovali v jedné, a tím pádem byla daleko větší konkurence. I proto si toho loňského umístění velice vážím,“ potvrzuje Lacko.

O jeho závodním osudu bylo rozhodnuto už ve chvíli, kdy si ještě rozbaloval fruiko a chystal slabikář ve školní lavici. Hned, jak to jen trochu šlo, zasedl za volant motokáry a svištěl si to mezi pneumatikami. „Podobně začínali asi všichni závodníci. Jako malého kluka vás nepustí jinam než na motokáry,“ podotýká závodník, který už tehdy na motokárách posbíral spoustu úspěchů. Další si připsal i v kategorii cestovních vozů. Přesto si jeho srdce postupně začínaly získávat závodní kamiony.

Tým je pro něj nade vše

Zlomový byl rok 2002, kdy se Lacko stal oficiálním testovacím jezdcem Tatra Truck Racing Teamu. „Jeho zaujetí pro závody kamionů vzrůstalo a právě trucky se staly jeho doménou v následujících letech,“ píše se na oficiálních webových stránkách Adama Lacka.

Po tříleté závodní přestávce se ke kamionům Lacko vrátil v roce 2010 a připsal si v evropském šampionátu sedmou příčku v celkovém hodnocení. Do další sezony po něm ovšem zatoužil ambiciózní tým MKR Technology. Lacko neváhal. „Tým výborně funguje. Přišel jsem tam jako benjamínek, protože ostatní jezdci by mohli být mými otci, ale nedávali mi to znát. Jsme v týmu tři jezdci a na nějakou hierarchii si nehrajeme. Chceme sbírat jak své osobní úspěchy, tak i společně přispět k úspěchu našeho týmu,“ říká Adam Lacko.

Štěstí i v lásce

Loňské třetí místo je důkazem, že týmová ideologie funguje dobře. Závodník prožil loni úspěšný rok i v osobním životě. Oženil se totiž se svou dlouholetou přítelkyní. „V ní mám velkou oporu. Dokonce se mnou, když je možnost, jezdí i po závodech,“ pochvaluje si rodák z Čeladné.

Jako řidič trucku procestoval kus Evropy. „Španělsko, Itálie, Německo, teď to bude i Turecko. Zemí je spousta, ale v tom spěchu člověk nemá ani možnost si je pořádně prohlédnout,“ vysvětluje jezdec. Nejlépe se mu závodí právě ve Španělsku a Itálii. „A samozřejmě na domácím okruhu v Mostě,“ nezapře v sobě Lacko patriota.

Letošní sezona závodních kamionů startuje v půlce května. A s jakými ambicemi do ní Lacko jde? „Těžko si klást vyšší cíle, než čeho jsem dosáhl loni. Letos totiž bude opět obrovská konkurence. Když bude pódium jak pro mě, tak pro náš tým, tak to bude super,“ uzavírá skromný jezdec.