Majitelé benzinky podali trestní oznámení. Kvůli stavbě okruhu

Stavitelé jižní části Pražského okruhu řeší nepříjemný problém. Policie bude prověřovat trestní oznámení, které minulý týden podali majitelé čerpací stanice Shell, zjistil týdeník Sedmička. Benzinka stojí uprostřed obří mimoúrovňové křižovatky.

Společnost Greyhound Company, která čerpací stanici firmě Shell pronajímá, tvrdí, že dělníci ničí a neoprávněně používají její pozemky kolem pumpy.

Ta měla původně zmizet z mapy a na jejím místě stavitelé plánovali nájezd velké mimoúrovňové křižovatky spojující nedostavěný úsek Pražského okruhu s dálnicí D1. Majitelé benzinky a ministerstvo se ale dosud nedohodli na odkupu.

„Těžká technika protiprávně projíždí našimi pozemky. Máme tu hromady stavebního materiálu, dělníci nám dokonce poškodili plot,“ vypočítává místopředseda představenstva Greyhound Company Rudolf Želinský.

Trestný čin?

Krajský soud v Praze přitom na podzim loňského roku rozhodl, že Ředitelství silnic a dálnic nesmí na pozemcích čerpací stanice stavět, ani je nijak používat.

„Podle nás se nerespektováním těchto nařízení dopouští stavbaři trestného činu maření výkonu úředního rozhodnutí,“ tvrdí Želinský.

Ředitelství silnic a dálnic, které stavbu propojení mezi dálnicemi D1 a D5 zaštiťuje, obvinění ze strany majitelů čerpací stanice jednoznačně popírá.

„Není to pravda. Stavební firmy nás ujistily, že k ničemu takovému nedochází. Jejich činnost nezasahuje na pozemky čerpací stanice,“ tvrdí mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Okruh to neohrozí, tvrdí stavitelé

Problémy s čerpací stanicí ve směru na Brno trvají už několik let. Projektanti ji zahrnuli do plánů mimoúrovňové křižovatky a počítali s její demolicí.

Loni na jaře už byla na spadnutí dohoda mezi majitelem a ministerstvem dopravy. Stát měl za benzinku zaplatit částku okolo 350 milionů korun. V té době ale došlo k pádu Topolánkovy vlády a úřad už se k tomuto – podle něj předraženému – odkupu už nevrátil. Teď běží vyvlastňovací řízení.

Mezitím vymysleli projektanti náhradní řešení křižovatky, které benzinku obchází. „Z tohoto důvodu není zprovoznění nové části Pražského okruhu naplánované na 20. září ohroženo,“ říká Vápeníková.

Naopak Greyhound Company tvrdí, že tato verze stavby, která nebude stát podle původního stavebního povolení, nemůže projít kolaudací.

Ředitelství silnic a dálnic se brání, že má na provizorní řešení potřebná povolení. „Doufáme ale, že s majitelem benzinky dospějeme k dohodě a následně dostavíme křižovatku podle původních plánů,“ dodává mluvčí Vápeníková.