I když jsme již v éteru zachytili také zvěsti o tom, že nová generace BMW M3 dostane namísto tradičního řadového šestiválec konvenční „véčko“ plné kompromisů, u konkurenční značky Mercedes – Benz se naopak hodlají vrátit k „řaďákům“. Navíc ve Stuttgartu hodlají pokračovat v oblíbeném „downsizingu“, jehož produktem by se měl kolem roku 2015 stát také nový zážehový vidlicový osmiválec s objemem 4,0 l a dvojicí turbodmychadel.
Ve stejné době by se měla představit také nová generace levných čtyřválcových motorů i již zmíněné řadové šestiválce. Ty mají být dodávány v zážehové i vznětové verzi, ovšem vyhrazeny budou pouze dražším modelům. Jde o poměrně zajímavý záměr, který magazínu Car potvrdil pod zárukou anonymity jeden z konstruktérů Mercedesu.
Vidlicový motor lze díky jeho kompaktnější stavbě umístit blíže těžišti vozu či prodloužit deformační zóny. Jistý smysl by ale návrat Mercedesu k řadovým motorům (jejichž vyváženosti a zvuku se mimochodem nic nevyrovná) přeci jen měl. Podle starších zvěstí totiž britský Aston Martin připravuje výrobu výkonného řadového šestiválce, a jelikož jsou jisté vazby mezi Mercedesem a Astonem známé, mohlo by jít o společný projekt. Nechme se překvapit.