Nad Dacií Logan už nikdo nos neohrnuje. Nová stojí méně než 160 tisíc korun

Nová Dacia Logan, zdroj: Autorevue

Nová Dacia Logan, zdroj: Autorevue Zdroj: Autorevue.cz

Dacia definitivně přebírá pozici velké levné značky. Mateřský Renault totiž neplánuje další rozvoj levné Thalie. Nový Logan, který přichází na český trh několik měsíců po modernizované Dacii Sandero, si tak brousí zuby na všechny, kteří chtějí nové auto za malý peníz…

Když se v roce 2004 rozjela výroba prvních Loganů pod taktovkou Renaultu, vstoupil Logan na trh jako vůz s cenou pod 5000 euro.

Konkurence zpočátku ohrnovala nos, ale více než 2 miliony prodaných Loganů ve 36 zemích světa do dnešní doby ji přesvědčilo, aby se na tento segment také zaměřila.

Po výrazné modernizaci Renault očekává od své mladší koncernové značky v případě Loganu minimálně stejný úspěch, jako předcházející provedení. V České republice se od roku 2004 dostalo k zákazníkům 24 807 rumunských vozů, Dacia Logan tvořila čtvrtinu prodaných aut značky. Jak řekl při představení vozu Eric Basset, ředitel českého zastoupení Renaultu, zájemce by v autosalonu Dacia neměl volit podle ceny, ale podle svých potřeb. Startovací cena je u obou typů v základu shodná – 159 900 korun. Vozy také mají společnou podvozkovou platformu a přední polovina obou aut je identická. Sandero je vzadu hatchback, Logan sedan. Designově se Logan sladil s karosářskými podobami jak Dacie Sandero, tak Duster a svým způsobem i Lodgy.