Tržní hodnota Nintenda, která odpovídá počtu vydaných akcií vynásobených jejich aktuální cenou, dnes dosáhla 4,5 bilionu jenů (více než jeden bilion korun). Překonala tím tržní hodnotu Sony, která se pohybuje nad čtyřmi biliony jenů.
Hra Pokémon Go spočívá na principu takzvané rozšířené reality, v jejímž rámci je skutečný svět nasnímaný fotoaparátem mobilního telefonu rozšířen o virtuální prvky.
Hra, za kterou stojí vývojář Niantic a firma Pokémon Company, vstoupila 6. července na trh v USA, Austrálii a na Novém Zélandu. K dispozici je zatím v 35 zemích, domácí Japonsko však mezi nimi zatím není. Podle zdrojů webu TechCrunch by tam hra měla být spuštěna ve středu.
Z Pokémonů těží i McDonald's
Na vlně Pokémonů se ale neveze pouze Nintendo. Prudce vzhůru se dnes vydaly také akcie japonské odnože amerického restauračního řetězce McDonald's, která minulý pátek začala se svým dětským menu nabízet rovněž figurky na motivy Pokémonů.
Cena akcií japonské součásti McDonald's na začátku dnešního obchodování stoupla až o 23 procent. Den ale zakončila se ziskem pouze 5,2 procenta. V pondělí se v Japonsku neobchodovalo.